رفتن به محتوای اصلی
۲۳ تیر, ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
مدیرکل طراحی شهرداری قم:

خیابان‌های امام خمینی(ره) و آیت‌الله صدوقی قم بازطراحی شد/تغییرات اساسی در روند ترافیکی خیابان‌ها

خیابان‌های امام خمینی(ره) و آیت‌الله صدوقی قم بازطراحی شد/تغییرات اساسی در روند ترافیکی خیابان‌ها
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم از بازطراحی خیابان امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از محورهای حرم نمای شهر و بلوار آیت‌الله صدوقی خبر داد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: درباره بازطراحی خیابان‌های کامل شهر قم، در سال گذشته هفت خیابان مورد بازطراحی قرار گرفت و در سال جاری دو مورد از این هفت مورد سال گذشته به مرحله اجرا و عملیات می‌رسد.

 وی با بیان اینکه این خیابان‌ها شامل ۴۵ متری صدوق و خیابان امام خمینی(ره) می‌شود، افزود: در بازطراحی خیابان امام خمینی (ره) بحث گذرگاه عرضی، نورپردازی‌ها، مبلمان‌ها، جای پارک، حتی سطح‌های زباله، باغچه و مسیر نابینایان مورد نظر قرار گرفت که طرح‌های لازم ابلاغ شد تا برآورد شود و پیمانکار شروع به کار کند.

 مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: در بازطراحی بلوار آیت‌الله صدوقی نیز با توجه به طرح‌های ترافیکی پیش‌بینی‌شده مشاور ترافیک به کار گرفته و با مشاور معماری در حال همکاری هستند تا اصلاح هندسی انجام و در شورای طرح‌ها، تصویب و به شورای ترافیک ارسال شود.

 نیک‌خلق‌احمدی با تأکید بر اینکه این موضوع در شورای ترافیک مورد بحث قرار می‌گیرد، اضافه کرد: حذف و جابه‌جایی برخی دوربرگردان‌ها و ایجاد تقاطع چراغ‌دار در مسیر خیابان اخلاقی ازجمله تغییرات پیشنهاد شده است.

 وی ادامه داد: این مسائل برای اجرا فازبندی شده و اولویت نخست در این مسیر اصلاح مسیر خیابان اخلاقی است که نیاز به تملک نداشته و به‌نوعی در حد اصلاح هندسی اجرایی خواهد شد.

 مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: در خیابان امام خمینی (ره) مسئله تصمیم‌گیری برای خط ویژه اتوبوس موضوع مهمی است که در حال حاضر این مسیر ایمنی لازم را ندارد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FQPrt