رفتن به محتوای اصلی
۲۰ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
رئیس فدراسیون تیراندازی ایران مطرح کرد:

رشته تیراندازی نیازمند توجه ویژه است

رشته تیراندازی نیازمند توجه ویژه است
رئیس فدراسیون تیراندازی ایران گفت: به دنبال کشف استعدادها و معرفی بیشتر رشته تیراندازی برنامه‌ای از سوی فدراسیون تدارک دیده شده است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

به گزارش شهرنیوز، مرتضی باقری در دیدار با شهردار قم اظهار کرد: رشته تیراندازی یکی از رشته‌هایی ست که مورد توصیه و تأکیدات دینی بوده و پرداختن به این رشته امری مستحب به لحاظ دینی است.

وی با اشاره به قدمت رشته تیراندازی افزود: این رشته علاوه بر توصیه‌های بسیار در دین و از سوی بزرگان قدمتی دیرینه داشته که در همین راستا تاکنون ۱۹۰ مدال در عرصه المپیک توسط ورزشکاران رشته تیراندازی کسب شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو تیم ۸۰۰ نفره در رشته تیراندازی مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ۱۴۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

قربانی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از افراد برگزیده راهی تیم ملی جوانان و نوجوانان شدند، تصریح کرد: رشته تیراندازی بر خلاف سایر رشته‌های پر هزینه و مورد توجه‌ای که تاکنون کمترین مدال‌های عرصه جهانی را کسب کرده با وجود مدال‌های قابل توجه خود اما مورد توجه قرار نگرفته در حالی که بر اساس تأکیدات دینی بر آموزش این رشته باید معرفی بیشتری برای آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجهات بیشتر به رشته تیراندازی، گفت: به منظور کشف استعدادها و معرفی بیشتر رشته تیراندازی برنامه‌ای از سوی فدراسیون تدارک دیده شده است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور مورد ارزیابی قرار گرفته که این نیازمند توجه و نگاه ویژه به رشته تیراندازی است تا گام‌های بلندی برای جذب جوانان و نوجوانان برداریم.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DcPDg