رفتن به محتوای اصلی
۲۷ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۸
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم:

رعایت حقوق مردم اولویت مدیریت شهری قم است/تنها به دنبال کسب درآمد نیستیم

رعایت حقوق مردم اولویت مدیریت شهری قم است/تنها به دنبال کسب درآمد نیستیم
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر رعایت حقوق مردم در مدیریت شهری از رصد و بازنگری قوانین جدید عوارض خبر داد و گفت: مدیریت شهری تنها به کسب درآمد فکر نکرده و رضایت و فراهم شدن شرایط مطلوب برای شهروندان را در اولویت خود دارد.

به گزارش شهرنیوز، مجید اخوان در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، رعایت حال مردم را مهم‌تری دغدغه مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: باوجود ابلاغ قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، درصورتی‌که مواردی خلاف حقوق مردم دیده شود، بازنگری شده و برای تعدیل و یا حذف به شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور فرستاده می‌شود.

وی به لایحه ” اخذ مجوز تعرفه ماده ۸ عوارض بهای خدمات شهرداری قم” که در صحن علنی شورا تصویب شد اشاره کرد و افزود: در قانون جدید بعضی تعرفه‌های تعیین‌شده سنگین است، ازجمله ارزش‌افزوده ماده ۸ ناشی از اجرای طرح‌های شهری که در کمیسیون بازنگری و برای تعدیل آن اعداد جدیدی مشخص شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم، عدد فعلی را برای کسانی که صلح‌نامه انجام داده و عرصه در مسیر را به شهرداری واگذار کردند سنگین توصیف کرد و گفت: ارزش‌افزوده تعریض معبر ۲۰ درصد باید کاهش پیدا کند و برای صلح‌نامه‌ها نیز عدد ۲۰۰ پی در نظر گرفته‌شده تا حق مردم رعایت شود.

وی در ادامه از تمدید قراردادهای باشگاه‌های طرف قرارداد شهرداری تا پایان سال نیز خبر داد و گفت: با لغو ماده ۳۷ در قانون جدید باشگاه‌های ورزشی نیز که کاربری موقف داشته‌اند، به مشکل برخورد کردند، کمیسیون برنامه‌وبودجه برای رفع این مشکل به‌صورت موقت قرارداد این باشگاه‌ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید کرده تا این مشکل در قانون سال ۱۴۰۳ به‌صورت کامل حل شود.

اخوان در پایان با تأکید دوباره بر رعایت حقوق مردم ابراز کرد: مدیریت شهری تنها به کسب درآمد فکر نکرده و رضایت و فراهم شدن شرایط مطلوب برای شهروندان را در اولویت خود دارد زیرا ما نماینده مردم بوده و برای رفاه مردم تلاش می‌کنیم

انتهای پیام/103


https://qom.ir/DZPQH