رفتن به محتوای اصلی
۱۹ خرداد, ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
با مشارکت شهرداری قم؛

رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی استان قم برگزار می‌شود

رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی استان قم برگزار می‌شود
دومین رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی استان قم با عنوان «داستان دَستان ۲» با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم در خانه تاریخی زند برگزار می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، دومین رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی استان قم با عنوان «داستان دَستان ۲» به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی از روز یکشنبه 20 لغایت 25 خردادماه در خانه تاریخی زند به نشانی خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، کوچه ۱۷ برپا می‌شود.

این رویداد که از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای بازدید عموم دائر بوده، همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری است که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و مشارکت فعالان صنایع‌دستی در بخش خصوصی برگزار می‌شود.

گفتنی است ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی نامگذاری شده است. هفته صنایع‌دستی از ۱۸ تا ۲۶ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار و هفته صنایع‌دستی با شعار «تجدید میثاق با رئیس‌جمهور شهید» در شهر جهانی مشهد (استان خراسان رضوی) شروع می‌شود.

موزه مردم‌شناسی قم نیز در خانه تاریخی زند قرار دارد و در این موزه فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه در دوران گذشته قم به نمایش گذاشته شده‌ است.

انتهای پیام/102


https://qom.ir/tEP2v