به گزارش شهرنیوز، احمد نامداری رئیس کمیته اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در گفتوگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار ایجاد همافزایی میان دستگاهها و نهادهای متولی در خصوص اطلاعرسانی و یکپارچهسازی اخبار با استفاده از سامانه قم زائر انجام شده است.
وی افزود: این سامانه که از سالهای گذشته در دستور کار قرار داشته با محوریت موضوع اطلاعرسانی به زائران و اطلاع آنان از موارد مختلف از جمله خدمات مورد نیاز زائران، باز طراحی شده و اطلاعات آن به روز رسانی شده است تا در اختیار زائران قرار گیرد.
مدیر روابط عمومی و امور بینالملل استانداری قم گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با اپراتورهای مختلف شبکههای تلفن همراه تمامی زائران به محض ورود به قم پیامکی را مبنی بر خوشآمد به شهر قم و ارجاع آنان به سامانه قم زائر، پرتابل جامع گردشگری و زیارت قم دریافت میکنند تا اطلاعات و خدمات مورد نیاز را از سامانه قم زائر دریافت کنند.
وی افزود: جلسات متراکم و چند ماهه کمیته اطلاع رسانی ستاد تسهیلات استان با همین محوریت پیش رفته و امسال علاوه بر موضوعات مرتبط با اطلاع رسانی، بحث یکپارچگی ستاد خبری، انتقال و انعکاس فعالیت دستگاههای مختلف نیز از طریق همین کمیته و با مشارکت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه در ایام نیمه شعبان پیگیری خواهد شد.