رفتن به محتوای اصلی
۱۴ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۴
در آستانه 15 اسفند ماه؛

شهردار قم فرارسیدن روز درخت‌کاری را تبریک گفت

شهردار قم فرارسیدن روز درخت‌کاری را تبریک گفت
دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در پیامی فرارسیدن 15 اسفندماه روز درخت‌کاری را گرامی داشت.

به گزارش شهرنیوز، متن پیام شهردار قم به این شرح است:

به نام خدا

"برای شما آبی از آسمان فرود آورد. پس به‌وسیله آن باغ‌های بهجت‌انگیز رویاندیم." سوره نمل؛ آیه 60

درختان و تنوع آن‌ها در نظام خلقت، یکی از شگفت‌انگیزترین آفریده‌های خداوند است؛ به‌طوری‌که در قرآن کریم از آن به‌عنوان نشانه الهی یاد می‌شود. ازاین‌رو ارج نهادن به این قدرت لایزال الهی و عزیز شمردن آن، نشانه‌ای از تمدن آدمی است.

نام‌گذاری 15 اسفند به‌عنوان روز درختکاری در تقویم کشورمان بهانه خوبی است تا همگی دست در دست هم دهیم و در آستانه نو شدن زمین و آمدن بهار، کاشت نهال را به‌عنوان یک سنت هرساله نهادینه کنیم. در همین راستا مدیریت شهری نیز بر خود وظیفه می‌داند تا بسترهای این امر خطیر را برای شهروندان فراهم کند؛ چه درزمینهٔ کاشت نهال توسط همه اقشار مردم و چه ساخت فضای سبزی دل‌نشین و با طراوت در تمام نقاط شهر.

لازم است به اطلاع همشهریان عزیز برسانم که تحول ایجادشده در سیما و منظر شهر کویری قم در چند سال اخیر و ایجاد و احداث بوستان‌های متعدد، باعث شده تا شهر قم به‌عنوان سومین کلان‌شهر سبز کشور شناخته شود. از طرفی بر کسی پوشیده نیست که رسیدن به این دستاورد مهم و افتخارآمیز، جز با همراهی و تلاش شبانه‌روزی باغبانان عزیز، کارکنان و مدیران مجموعه شهرداری قم و مشارکت همه‌جانبه شهروندان گران‌قدر قمی به دست نمی‌آمد. به همین منظور بر خود لازم می‌دانم این روز را به‌تمامی تلاشگران عرصه فضای سبز شهری و همشهریان عزیز تبریک بگویم و خواستار تداوم و تعالی این افتخارآفرینی باشم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/nmNK