رفتن به محتوای اصلی
مشاور وزیر کشور:

شهرداری قم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی الگوی شهرهای دیگر است

شهرداری قم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دینی الگوی شهرهای دیگر است
مشاور وزیر کشور گفت: شهر قم به‌واسطه سبقه فرهنگی و دینی در برگزاری برنامه‌های دینی پیشرو و الگوی شهرداری‌های شهرهای دیگر است.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، جواد وزیری در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، اظهار داشت: ۴۳ شهر ایران جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر دارند و همه آن‌ها دارای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بوده که امسال برای دومین بار گردهمایی مدیران این سازمان‌ها در شهر قم برگزار می‌شود که هدف از برگزاری دستیابی به الگویی برای همکاری است.

وی ادامه داد: ما در این گردهمایی هم از دولت و شورای فرهنگ عمومی و هم از نهادهایی که در امر تقویت مسجد و مسجد محوری و در ارتباط شهرداری‌ها با مساجد می‌توانند مؤثر باشند دعوت کردیم تا بتوانند با همکاری یکدیگر همکاری مؤثر و تأثیرگذاری برای ارتقای فرهنگ شهری داشته باشند.

مشاور وزیر کشور عنوان کرد: شهرداری قم از شهرداری‌های مفید و پیشرو در مسائل فرهنگی است و با توجه به اینکه شهرداری نهاد خدماتی نیست و باید نهاد اجتماعی باشد و برای تقویت بنیان‌های اجتماعی تلاش کند اما هنوز در کشور ما، شهرداری‌ها به این بلوغ نرسیده‌اند ولی شهر قم به‌واسطه سبقه فرهنگی و دینی، به نظر می‌رسد از شهرهای دیگر خیلی جلوتر است.

وی افزود: برنامه‌هایی که با محوریت مسجد در قم اجرا و توسط شهرداری پشتیبانی می‌شود این ایده‌ها را ما تلاش می‌کنیم در این نشست با بقیه شهرداری‌ها در میان بگذاریم تا حرکت جمعی برای تحول فرهنگی کشور و با کمک نهاد شهرداری پیش ببریم.

انتهای پیام/103

 


https://qom.ir/DZPr4