رفتن به محتوای اصلی

ضرورت بهره‌گیری از علم نوین در توسعه فضای سبز

ضرورت بهره‌گیری از علم نوین در توسعه فضای سبز
معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: بحث کمبود منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی در کشور به وضوح قابل مشاهده است و ضرروت داردبا علم نوین و شرایط و اقلیم جدید فضای سبز را مدیریت و توسعه آن را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

به گزارش شهرنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر، محمدهادی برهانی معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه - در این همایش  که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تشکر از شهرداری قم به جهت برگزاری همایش اظهار کرد: امروزه بحث کمبود منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی در شهرهای مختلف کشور به وضوح قابل مشاهده است، لذا ضرروت دارد دست اندرکاران فضای سبز در شهرها با علم نوین و شرایط و اقلیم جدید بتوانند فضای سبز را مدیریت و توسعه آن را برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

وی افزود: در چنین همایشی باید نقطه نظرات اساتید دانشگاه‌ و افرادی که در بحث فضای سبز شهری به صورت تجربی فعالیت کرده‌اند، مطرح شده و به سمع و نظر سایر مدیران و کارشناسان برسد تا آنها نیز بتوانند راهکارهای مناسب را در این زمینه داشته باشند.

معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تأکید کرد: این همایش، فرصتی است تا کارشناسان با اساتید و سایر کارشناسان شهرهای کشور، تعامل و تبادل نظر داشته باشند.

وی درخصوص فضای سبز شهر قم اظهار کرد: باتوجه به اقلیم کویری قم و محدودیت منابع آبی زمانی که به فضای سبز استان توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که شهردار قم و سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای توسعه فضای سبز شهری قم، تلاش بسیاری در کنار تخصصی که داشتند انجام داده‌اند.

برهانی فضای سبز شهر قم را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: شهرداری قم به خصوص در بحث توسعه گیاهان پوششی به دلیل مقاومت به آلاینده‌ها و کم آبی بسیار خوب عمل کرده است.


https://qom.ir/DmPlF