رفتن به محتوای اصلی
۱۷ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
شهردار قم:

ضرورت تببین ظرفیت‌های شهر قم/همه باید به میراث‌های قم آگاه شوند

ضرورت تببین ظرفیت‌های شهر قم/همه باید به میراث‌های قم آگاه شوند
شهردار قم با اشاره به اینکه قم هفت هزار سال تاریخ دارد، گفت: باید نسبت به میراث‌های این شهر آگاهی پیدا کنیم و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه قم و آغاز برنامه‌های روز قم با بیان اینکه در قرن ۱۸ و ۱۹ پس از رنسانس، اروپا و غرب در جایگاه علمی و فناوری بالایی قرار گرفت، اظهار داشت: به دنبال این پیشرفت‌ها مباحثی مطرح شد که دین کارآمدی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: در آن زمان چهار نظریه مطرح شد که شامل «انقضای دوران دین»، «تئوری تطور انواع داروین»، «مکتب مارکس» و «نیچه» می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه اتفاقات قرن ۲۰ تمام این فرضیه‌ها را خراب کرد، تصریح کرد: فیزیک کوانتوم و فرضیه‌های آن پارادایم غالب را تغییر داد و جنگ‌های جهانی در دو کشور علمی مشخص کرد که علم اگر در کنار اخلاق نباشد، کارآمد نیست.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: همچنین به دلیل اینکه انسان و بشر خود را آزاد می‌دانست در محیط زیست و طبیعت هر اقدامی که خواست انجام داد و همین تخریب محیط زیست ابعاد دیگری از مدرنیسم را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه این افراد می‌گفتند دین از سیاست جدا است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در قرن بیستم شکل گرفت و این فرضیه را نقض کرد. این سیر تاریخی طی شده است و بعضی از مسائلی که امروز مطرح می‌شود نیز باید با بررسی تاریخ نقض شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه علم و ایمان باید با یکدیگر باشد، گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی انسان‌ها را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه قم هفت هزار سال تاریخ دارد، افزود: باید نسبت به میراث‌های این شهر آگاهی پیدا کنیم و از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/DyPyQ