رفتن به محتوای اصلی
۲۱ مرداد, ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم:

طرح آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرا می‌شود

طرح آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرا می‌شود
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح آشکارسازی با استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در نقاط حادثه‌خیز شهر قم اجرایی می‌شود.

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، علیرضا خلیلی با اشاره به اهمیت چاره‌اندیشی برای نقاط حادثه‌خیز شهری اظهار کرد: استفاده از علائم و وسایل ترافیکی در راستای آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز در معابر شهری پرتردد در دست اقدام است.  

وی افزود: با توجه به توسعه معابر و احداث تقاطع و زیرگذرها برای تسهیل در تردد و ترافیک روان در حمل‌ونقل، مسئله بالا رفتن سرعت در معابر شهری موضوعی جدی است.

 مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این بالا رفتن سرعت و تداخل جریان‌های ترافیکی به دلیل سرعت‌بالا می‌تواند موجب بروز حوادث شهری شود که برای پیشگیری از این امر باید نقاط تداخل جریان ترافیکی همگرا و واگرا به‌صورت ایمن، آشکارسازی شود.

 خلیلی ادامه داد: در همین راستا و در جهت کاهش تصادفات و جلوگیری از ایجاد خسارات جانی و مالی ایمن‌سازی محل‌های مورد اشاره با استفاده از تجهیزاتی مانند استوانه‌های ایمنی، بشکه‌های پلاستیکی دارای جهت نما، تابلوهای جهت نما، چراغ‌های راهنمایی چشمک‌زن و کاشن تانک در برنامه انجام قرار دارد و نقاط مستعد حادثه، ایمن‌سازی خواهد شد.

 وی گفت: این امر به‌صورت دوره‌ای در حال پایش و به‌روزرسانی است تا معابر شهر از لحاظ ضریب ایمنی ترافیکی در حد استاندارد قرار گیرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/mQPce