رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم:

طرح تعالی سازمانی برای مناطق و سازمان‌های شهرداری قم تدوین می‌شود

طرح تعالی سازمانی برای مناطق و سازمان‌های شهرداری قم تدوین می‌شود
مدیرکل نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم گفت: برای هریک از معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها طرح تعالی سازمانی تکمیل خواهد شد.

محمد مداحی هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: تعالی سازمانی یکی از پروژه‌هایی است که از سال گذشته در شهرداری قم آغاز شده و اکنون در حال تکمیل طرح تعالی سازمانی برای مناطق هشتگانه و ۱۴ سازمان هستیم.

وی افزود: استقرار مدل تعالی سازمانی در مجموعه شهرداری قم می‌تواند به عنوان یک مدل مدیریتی جامع و تجربه شده، تکمیل کننده حرکت‌های در حال اجرای مجموعه بوده است و ضمن ایجاد یک چارچوب مدون، خود ارزیابی در شهرداری را به عنوان محرک شناسایی زمینه‌های قابل بهبود به‌کار گیرد.

مدیرکل نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم تصریح کرد: برای خودارزیابی تعالی سازمانی چندین روش وجود دارد که عبارت از روش خودارزیابی پرسشنامه، ماتریسی، کارگاهی، پروفرما و شبیه‌سازی جایزه است که شهرداری قم از روش خودارزیابی پروفرما بهره می‌گیرد.

مداحی هرندی خاطرنشان کرد: در این روش تمام، معیارها و زیر معیارهای عوامل توانمند ساز و نتایج، در قالب طرح مشخصی مورد خودارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این روش خودارزیابی به مشارکت بیشتر کارکنان و رهبران در جمع‌آوری اطلاعات و خودارزیابی نیاز دارد، تاکید کرد: در همین راستا برای هریک از معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها ۳۳ پروفرما تدوین شده است که در مجموع ۹۲۴ پروفرما تکمیل خواهد شد و ابعاد مختلف شهرداری قم خودارزیابی می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه شهرداری قم در خود ارزیابی در مجموع ۴۵۰ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز جایزه ملی تعالی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: رضایت مشتریان، رضایت کارکنان، منافع جامعه، منافع کسب و کار ۴ نتیجه‌ای است که هر سازمان متعالی باید به دنبال آنها باشد.

مداحی هرندی با اشاره به تدوین پرسشنامه‌های منسجم اضافه کرد: برای کسب امتیاز قابل قبول از خود ارزیابی‌ها در بخش نتایج نیاز به مستندات سه سال اخیر است که امیدواریم با برنامه منظم بتوانیم نسبت به اخذ نظرات شهروندان، ارباب رجوعان، پیمانکاران و کارکنان شهرداری، ضمن برقراری ارتباط مطلوب دوسویه، در آینده‌ای نزدیک به امتیاز قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DyP9b