رفتن به محتوای اصلی
۱۷ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
معاون ترافیک شهرداری قم:

طرح جامع ساماندهی موتورسیکلت‌ها در قم تدوین می‌شود/استفاده از دوچرخه نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها و تأمین ایمنی است

طرح جامع ساماندهی موتورسیکلت‌ها تدوین می‌شود
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح جامع ساماندهی موتورسیکلت‌ها در شهرداری قم در دست تدوین است.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت و گو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات مرتبط با موتورسیکلت‌ها در قم اظهار کرد: ساماندهی نیازمند انجام طرح‌های مطالعاتی در این زمینه می‌باشد که مشاور خروجی را تهیه کرده و به زودی اجرایی می‌شود.

وی افزود: خروجی این مطالعات باید مبنای حرکت شهرداری و دیگر دستگاه‌های همکار برای به حداقل رساندن معضلات ناشی از موتورسیکلت‌ها باشد چرا که ۴۵ درصد تصادفات شهری به نوعی در ارتباط با موتورسیکلت است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه، خاطرنشان کرد: فاز نخست مطالعات دوچرخه منجر به ایجاد بوستان دوچرخه‌ای و احداث پیست‌های خاص دوچرخه شد اما برای استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری نیازمند اصلاح زیرساخت‌ها و تأمین ایمنی هستیم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به تجربیات ناموفق درباره احداث مسیر دوچرخه، گفت: گاهی جانمایی اشتباه ممکن است موجب ناموفق بودن یک تجربه باشد که باید در نقطه دیگری از شهر این موضوع را آزمایش کرد.

وی اضافه کرد: سایت ۵۶۰ هکتاری که به شهر قم الحاق شد با بوستان دوچرخه نقطه تلاقی داشت که پیگیری گسترده‌ای برای اصلاح آن انجام شد و توسط اداره کل راه و شهرسازی مساعدت لازم صورت گرفته است تا مصوبات آن اخذ و ماه‌های آینده مشکلات آن رفع شود.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/DbPCm