رفتن به محتوای اصلی
۲۶ خرداد, ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
معاون شهردار قم:

طرح جامع فضای سبز شهر قم تدوین شد/تولید یک‌میلیون و 500 هزار گل و گلدان

طرح جامع فضای سبز شهر قم تدوین شد/تولید یک‌میلیون و 500 هزار گل و گلدان
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات در حوزه برنامه‌ریزی برای پیشبرد امور فضای سبز قم، تدوین طرح جامع فضای سبز شهر قم است.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: طرح جامع فضای سبز شهری در سال گذشته تهیه و تصویب شد تا مورد استفاده سازمان سیما منظر و فضای سبز قرار گیرد.  

وی افزود: پیگیری‌ها برای طی کردن مراحل نهایی طرح تفصیلی فضای سبز برای استفاده در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم انجام‌شده است.

 معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که در راستای کاهش هزینه‌های تمام‌شده در حوزه معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست دنبال شد، مباحث مربوط به تولید گل و گیاه است.

 اصفهانیان مقدم ادامه داد: به دلیل خرید گل و گیاه تولیدشده در استان‌های شمالی و شهر محلات توسط کشورهای حوزه خلیج‌فارس، قیمت این گیاهان افزایش یافت؛ بنابراین تصمیم بر این شد تا از ظرفیت‌های داخل استان و شهر قم استفاده شود و در نتیجه گلخانه‌هایی در مناطق هشتگانه و به‌صورت مرکزی در بوستان غدیر با محوریت سازمان سیما منظر و فضای سبز ایجاد شدند.

 وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار انواع گل و گلدان و درختچه فصلی در سطح مناطق هشتگانه تولید شد و در مناسبت‌ها و فصول مختلف مورد استفاده قرار گرفت که این کار نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها داشت.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/tQPyr