رفتن به محتوای اصلی
۱۵ آبان, ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
رئیس شورای شهر قم:

قبرستان نو قم به فضای باز شهری تبدیل می شود

قبرستان نو قم به فضای باز شهری تبدیل می شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ادامه تملک 130 باب مغازه حاشیه‌ای قبرستان نو، گفت: با اتمام تملک این پلاک‌ها 5 هکتار فضای باز شهری در جوار حرم مطهر در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرنیوز، محسن محرری در گفت‌وگویی افزود: همزمان با تملک این مغازه‌ها، خیابان امیرکبیر نیز تعریض خواهد شد تا مشکلات ترافیکی کنونی تا حدودی برطرف شود.

وی بیان داشت: در ضلع شرقی حرم مطهر عملیات اجرایی پروژه‌های جاری مانند پارکینگ بست شرقی و ادامه بلوار عمار یاسر در حال اجراست که به سرانجام رسیدن آن‌ها چند سال به طول می‌انجامد اما تأثیر بسیار مطلوبی در ارتقای کیفیت زندگی و خدمات‌رسانی برای مردم و زائران خواهد داشت.

محرری اضافه کرد: در ضلع غربی حرم مطهر نیز عملیات ساماندهی میدان شهید مطهری رو به اتمام است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، بهره‌برداری از این طرح علاوه بر تأثیر در سیما و منظر شهری در کاهش بخشی از به‌هم‌ریختگی‌ها در عبور و مرور خودروهای سواری و عابران پیاده دخیل خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم، گفت: همچنین طراحی زیرگذر امام موسی صدر نهایی و به تصویب شورای شهر رسیده و به‌زودی مناقصه آن برگزار می‌شود و شهردار قم در خصوص این طرح به دنبال یک سرمایه‌گذار خاص از طریق روش تهاتر است که در صورت قطعی شدن آن، انتظار می‌رود این طرح زودتر به نتیجه برسد.

محرری ادامه داد: با بهره‌برداری از زیرگذر امام موسی صدر، وضعیت آشفته ترافیکی در ضلع غربی حرم مطهر به‌خصوص خیابان امیرکبیر، میدان مطهری و چهارراه حجتیه بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/104


منبع مطلب: خبرگزاری ایرنا
https://qom.ir/MDPbf