رفتن به محتوای اصلی
۲۷ تیر, ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۴
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم:

تغییر حال و هوای شهر قم در مناسبت‌ها محسوس است/ بزرگداشت غدیر با حمایت مدیریت شهری/ محرم فرصت تقویت همدلی‌ها

مطلب بدون عنوان 1664
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه شهر قم در مناسبت‌ها رنگ‌وبوی تازه می‌گیرد گفت: بحث مردمی‌سازی مناسبت‌ها و مراسم‌ها در راس امور قرار گرفته است.

 

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ذاکری رئوف، با اشاره به دوره جدید فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حکم رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام و المسلمین موسی پور گفت: این شورا، رویکرد جدیدی داشته و بحث مردمی‌سازی مناسبت‌ها و مراسم‌ها در راس این امور قرار گرفته است. 
وی با تقدیر و تشکر از مدیریت شهری گفت: با توجه به ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، سال گذشته در مجموعه مناسبت‌ها و آیین‌ها، شاهد این موضوع هستیم که قم رنگ و بوی تازه‌ای در مناسبت‌ها گرفته است.  
وی افزود: امسال، سال متفاوتی را در گرامیداشت عید سعید غدیر خم در قم داشتیم و پرچمدار این حرکت مردمی با حمایت شهرداری قم صورت گرفت که به نوبه خودم، به ویژه از شهردار محترم قم تقدیر و تجلیل می کنم که احیای امر اهل بیت(ع) به خوبی انجام گرفت.  
ذاکری با اشاره به این که الان انقلاب و نظام نیاز به حضور، همدلی و مشارکت در برپایی کلیه مراسم ها دارد، تصریح کرد: ماه محرم فرصت خوبی است تا این همدلی را افزایش دهیم و اقدامات شهرداری قم نیز در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت، برای ایجاد «خیمه‌ای به وسعت شهر» است. 
وی افزود: در برگزاری جشن های ایام عید سعید غدیر خم مشاهده کردید که اگر بستر لازم برای حضور مردمی فراهم شود، مردم جلوتر و بهتر از ما حرکت و مدیریت می کنند. 
وی ادامه داد: ما به عنوان مسوولان فرهنگی شهر وظیفه داریم که بستر را برای این حرکت های عظیم مردمی فراهم کنیم.   
ذاکری با اشاره توطئه های دشمنان بر هوشیاری متولیان مساجد و هیات ها تاکید و بیان کرد: به فرموده شهید سردار سلیمانی، خیمه امام حسین(ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید در امر جهاد تبیین در این زمینه به خوبی عمل کنیم. 
وی به نقش شهرداری در برگزاری مناسبت ها و تلاش بی وفقه نیروهای جهادی شهرداری قم اشاره کرد و گفت: لازم است که برای مباحث ترافیکی بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز تدبیر شود. 
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به برگزاری باشکوه جشن های ایام دهه ولایت و امامت، از زحمات مسوولان و دست اندرکاران برگزاری برنامه های این ایام از جمله حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نژاد دبیر ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت تقدیر و تشکر کرد. 
در پایان این گردهمایی یک «بسته» (شامل پرچم، پلاکارد و ...) برای سیاهپوش کردن مساجد به حدود 170 تَن از روسای هیات امنای مساجد شهر قم اهدا شد. 
گردهمایی «پویش بزرگ مردمی سیاهپوشی محله‌های شهر مقدس قم» با عنوان «خیمه‌ای به وسعت شهر» که برگرفته از شعار امسال با عنوان «زیر خیمه امام حسین(ع) همه یک خانواده‌ایم» است، در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم با مشارکت شهرداری قم و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد.  
بر اساس این گزارش، از روز سه‌شنبه 27 تیرماه جاری سیاهپوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، معابر و محلات شهر قم شروع می‌شود و مناطق هشت‌گانه شهرداری قم و سازمان‌های مرتبط شهرداری قم، در این زمینه مشارکت و همکاری لازم را با مردم دارند. 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/lgNd