رفتن به محتوای اصلی
۱۹ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
شهردار قم:

قم، نسبت به بسیاری از شهرها و کلان‌شهرها از نظر مالیات بر ارزش‌افزوده در سطح پایینی قرار دارد/آغاز افتتاح پروژه‌های شهری تا 3 ماه آینده

قم، نسبت به بسیاری از شهرها و کلان‌شهرها از نظر مالیات بر ارزش‌افزوده در سطح پایینی قرار دارد/آغاز افتتاح پروژه‌های شهری تا 3 ماه آینده
شهردار قم گفت: قم، نسبت به شهرها و کلان‌شهرهای دیگر از نظر مالیات ارزش‌افزوده در سطح پایینی قرار دارد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خصوص برخی از اقدامات و برنامه‌ها در حوزه مدیری شهری قم اظهار داشت: کمتر از سه هفته آینده برای افتتاح برخی از پروژه‌های شهری حرکت خوبی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه سال 1401 سال پرتلاطمی بود، اما شرایط خوبی به لحاظ عملکرد و اجرای پروژه‌ها به شمار می‌رفت و از نظر درآمدی نیز رشد 90 درصدی داشتیم، افزود: وصولی سال 1401 حدود 2 برابر درآمدهای سال 1400 بود و این امر نشان‌دهنده میزان رشد به لحاظ عدد و ارقام است.

شهردار قم در مورد علت این رشد و توسعه عنوان کرد: دلیل رشد این ارقام، توسعه فعالیت‌های ساختمانی بود و به‌خصوص در اسفندماه که 1000 میلیارد تومان درآمد ثبت‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌ها در گذشته همه فعالیت‌هایشان در داخل قم بود ولی مالیات ارزش‌افزوده خود را در تهران پرداخت می‌کردند که با پیگیری‌های متعدد ارزش‌افزوده به قم منتقل شد، ابراز کرد: البته یک سری شرکت نیز همچنان در قم فعالیت دارند که باید در ارتباط با پرداخت ارزش‌افزوده در قم پیگیری لازم صورت گیرد.
دکتر سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه قم، نسبت به شهرها و کلان‌شهرهای دیگر از نظر مالیات ارزش‌افزوده در سطح پایینی قرار دارد خاطرنشان کرد: برخی از شهرها و کلان‌شهرها، بیش از 5 هزار میلیارد تومان سهم مالیات بر ارزش‌افزوده دارند که تأثیر به سزایی در رونق و توسعه شهر دارد.

وی در مورد برخی از مشکلات و دغدغه‌ها در زمینه نیمه شعبان اظهار داشت: در زمینه ورودی مسجد جمکران تاکنون به‌صورت سنتی حرکت کرده‌ایم و ورودی مسجد فقط از سمت میدان معلم است، بر این اساس با طرح‌هایی که در دست اقدام است در تلاشیم مسیرهای روبه‌قبله را باز کنیم.

شهردار قم عنوان کرد: در خیابان ظهور نیز باید بتوان ساماندهی را انجام داد تا مشکلات ترافیکی به‌خصوص در نیمه شعبان حل شود؛ در خصوص اجرای طرح‌های مختلف ازجمله احداث پارکینگ دائمی در مسجد مقدس جمکران نیز 200 تا 400 هکتار تقاضا داده‌ایم که 60 هکتار آن تخصیص‌یافته است.

وی اضافه کرد: در این راستا با توجه به اینکه اغلب پارکینگ‌های موقت بر روی زمین‌های مردم ایجاد می‌شود، امیدواریم بتوانیم این مشکلات را در سال‌های آینده رفع کنیم.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/rCN2