رفتن به محتوای اصلی
۲۰ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری قم:

مدیریت سفرهای جاده‌ای بر عهده شهرداری نیست/نقشی در وضعیت اتوبوس‌ها و برنامه‌ریزی سفر نداریم

مدیریت سفرهای جاده‌ای بر عهده شهرداری نیست/نقشی در وضعیت اتوبوس‌ها و برنامه‌ریزی سفر نداریم
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اینکه حل معضلات سفر بین‌شهری در استان قم نیازمند عزم مسئولان است گفت: احداث پایانه‌ها و ارائه زیرساخت‌ها در قانون بر عهده شهرداری است، اما مدیریت سفر جاده‌ای بر عهده شهرداری‌ها نیست.

زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: احداث پایانه‌ها در قانون با شهرداری بوده و شهرداری‌ها موظف هستند که در پایانه‌ها زیرساخت‌های لازم را ارائه دهند، اما عملاً مدیریت سفر بر عهده شهرداری‌ها نیست و از قانون ادارات دیگر در استان تبعیت می‌کند.

 وی با بیان اینکه برای نظم‌بخشی لازم است که مغایرت این قانون با قوانین شهرداری رفع شود و به اجماع برسد، خاطرنشان کرد: ناوگان سفر بین جاده‌ای در استان قم یکی از فرسوده‌ترین ناوگان‌ها است و چون در اختیار بخش خصوصی است و مجوز توسط راهداری صادر می‌شود، شهرداری در این موارد نمی‌تواند تصمیمی بگیرد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم تصریح کرد: در بودجه سال گذشته در بخش درآمدی افزایش داشتیم و تلاش ما برای سال ۱۴۰۳ ایجاد وضعیت رفاهی بهتر در پایانه‌های مسافربری شهرداری قم است، اما در مسائل دیگری مانند وضعیت اتوبوس‌ها و برنامه‌ریزی سفر نمی‌توانیم دخل و تصرف داشته باشیم.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/RpPKK