رفتن به محتوای اصلی
۲۹ مهر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
مدیرکل طراحی شهرداری قم مطرح کرد؛

مسیر تردد معلولان در قم هموارتر می‌شود/تکمیل مناسب‌سازی بوستان بنیادی

مسیر تردد معلولان در قم هموارتر می‌شود/تکمیل مناسب‌سازی بوستان بنیادی
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: همه‌ساله بودجه‌ای جهت مناسب‌سازی و بهسازی فضاهای شهری تعریف و مناسب‌سازی پیاده‌روها و پیاده راه‌های سطح شهر و بوستان‌ها به‌تناسب در هر منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، لیلی نیک خلق احمدی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته جهت مناسب‌سازی مسیرها برای نابینایان اظهار داشت: همه‌ساله بودجه‌ای برای مناسب‌سازی و بهسازی فضاهای شهری تعریف و مناسب‌سازی پیاده‌روها و پیاده‌راه‌های سطح شهر و بوستان‌ها به‌تناسب در هر منطقه برنامه‌ریزی می‌شود.  

وی با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی پیاده‌روهای سطح شهر موجب شده که معلولان، نابینایان و مادران با کالسکه تمام طول مسیر را به‌راحتی تردد کنند، افزود: حتی ورودی خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها که مسیر تردد خودروها است به‌صورت کف‌سازی مقاوم در نظر گرفتیم و مسیر نابینایان از همان ورودی تعبیه‌شده است.  

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تصریح کرد: هر پروژه‌ای ناظر مقیم و ناظر عالیه خود را دارد و تا مناسب‌سازی انجام نگیرد، تحویل موقت و تحویل قطعی اتفاق نمی‌افتد.  

وی گفت: بوستان بنیادی سال گذشته به‌صورت پایلوت جهت مناسب‌سازی در نظر گرفته و پیمانکار اختصاص داده شد اما چون کف سازی را نتوانست تأمین کند، پیمانکار مجدد گرفته‌شده و به‌زودی آماده‌سازی می‌شود.  

نیک خلق احمدی بابیان اینکه در خیابان امام موسی صدر و خیابان هفت‌تیر مناسب‌سازی انجام‌گرفته است، افزود: امسال مناسب‌سازی ۳۰ متری کیوانفر و خیابان کارگر طراحی و ابلاغ‌شده است، مناسب‌سازی میدان مطهری در حال انجام است، قبل از خیابان مطهری نیز کف‌سازی خیابان‌های آنجا انجام‌گرفته و بهسازی شده است.  

وی گفت: بهسازی بوستان‌های مختلف اطراف جمکران ازجمله بوستان نیایش و بوستان بنی حسن ابلاغ‌شده است.  

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به استفاده از مصالح مرغوب برای مناسب‌سازی معابر اظهار کرد: در معابر اطراف حرم مطهر تلاش کردیم سنگ‌های گرانیت که بافت متفاوتی دارند، برای تعیین مسیر نابینایان استفاده کنیم.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/DtP2a