رفتن به محتوای اصلی
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر خبر داد:

تکمیل ساماندهی میدان شهید مطهری قم تا 3 ماه آینده/آغاز ساماندهی قسمت تره‌بار میدان مطهری با تکمیل تملکات

مطلب بدون عنوان 1089
مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی اطراف حرم مطهر از تکمیل ساماندهی میدان شهید مطهری تا پایان مردادماه خبر داد.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، آخرین وضعیت ساماندهی میدان شهید مطهری را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه این میدان دچار آشفتگی بسیاری بوده و مطالعات جامع ساماندهی میدان شهید مطهری از سه سال گذشته به‌عنوان مرکز ثقل اتصال شمال رودخانه به حرم مطهر انجام‌شده است،

وی با بیان اینکه متأسفانه در گذشته راهبرد واحدی برای مدیریت آن وجود نداشت، تصریح کرد: با توجه به طرح تهیه‌شده که به تصویب کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک استان نیز رسیده ، سند توسعه و ساماندهی تهیه گردید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اینکه به همین منظور ساماندهی میدان مطهری در دستور کار قرار گرفت، ابراز کرد: کف‌سازی و بهسازی این محدوده به این سازمان واگذار و در حال انجام است و با اقدامات محیطی دیگری که توسط مجموعه‌های شهرداری در حال انجام بوده ظرف 2 ماه آینده تغییرات زیادی در این محدوده ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باتوجه به پیچیدگی‌های موجود تکمیل زیرسازی زمان‌بر شد، مطرح کرد: زیرسازی تقریباً تمام‌شده، بتن‌ریزی انجام و در ماه جاری نیز عملیات سنگ‌فرش آغازشده است که تا اواسط خردادماه سنگفرش این محدوده پایان خواهد یافت.

خاکی با اشاره به اینکه حدود  5 هزار و 500 متر سنگ‌فرش و 4 هزار متر فضای سبز در این پروژه انجام می‌شود، عنوان کرد: هماهنگی زیرسازی، اصلاح فاضلاب، شبکه آبیاری، اصلاح شیب و ... نیز در این پروژه انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه میدان شهید مطهری نخستین میدان مدرن قم بوده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مونوریل، مترو، اتوبوس، تاکسی و ... در این میدان حضور دارند، میدان شهید مطهری را همانند یک مرکز تبدیل حمل‌ونقلی (هاب) در شهر قم می‌توان در نظر گرفت که اهمیت زیادی در عبور و مرور و دسترسی به حرم مطهر داراست.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی اطراف حرم مطهر میدان شهید مطهری را مهم‌ترین میدان سیاسی و اجتماعی قم دانست و تصریح کرد: در مرحله نخست طرح میدان مطهری پیرایش محیطی مدنظر قرار دارد و براساس طرح جامع در سنوات آینده وارد ساماندهی محیطی این محل با مدیریت معاونت شهرسازی و معماری خواهیم شد.

وی اضافه کرد: نخستین هتل و مهمانسرای رسمی در ایران، در زمان ناصری در قم و در میدان مطهری ایجادشده است.

خاکی با بیان اینکه پیگیر ساماندهی کالبدی این محدوده هستیم، یادآور شد: طرح اولیه برای میدان میوه و تره‌بار سابق انجام‌شده و تکمیل تملک بر عهده سازمان میادین است.

وی مطرح کرد: باتوجه به اینکه قسمتی از میدان درگیر کارگاه مترو است، امیدواریم تا سه ماه آینده این پروژه کاملاً به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/


https://qom.ir/ufN6