رفتن به محتوای اصلی
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۱
توسط سرپرست سازمان قطار شهری قم انجام شد؛

تشریح جزئیات 38 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پروژه مترو قم

تشریح هزینه کرد 38 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پروژه مترو قم
سرپرست سازمان قطار شهری قم، جزئیات اجرایی و هزینه کرد 38 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه مترو را تشریح کرد.

محمدرضا انگشت‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به تصویب 38 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شورای اسلامی شهر قم برای پروژه مترو اظهار داشت: بهره‌برداری از فاز نخست خط اول مترو قم در صورت تأمین 3 رام قطار در سال جاری امکان‌پذیر بوده و آماده مسافرگیری است.

وی با بیان اینکه با تصمیم مجموعه مدیریت شهری در خصوص خط اول مترو، در سال‌های 1402 و 1403 صرفاً تأکید بر توسعه و تکمیل فاز دوم این خط به سمت مسجد مقدس جمکران است، تصریح کرد: در این راستا 38 هزار میلیارد ریال اوراق توسط شورای اسلامی شهر تصویب و توسط شهرداری پیگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم جزئیات این اوراق مشارکت را موردتوجه قرار داد و افزود: برای خرید 3 رام قطار به همراه قطعات یدکی، 10 هزار میلیارد ریال از محل قرارداد اصلی وزارت کشور و با مشارکت شرکت‌های ذیصلاح داخلی تأمین می‌گردد.

وی 6هزار و 500 میلیارد ریال این اوراق را مربوط به حفاری و لایتینگ تونل سنتی به متراژ 2 کیلومتر از حدفاصل میدان بقیه‌الله(عج) تا مسجد مقدس جمکران دانست و گفت: 8 هزار و 500 میلیارد ریال برای حفاری 40 درصدی ایستگاه‌های عبوری فاز دوم خط نخست و 5 هزار میلیارد ریال برای احداث ایستگاه A6(مجاور بیمارستان نکویی) پیش‌بینی‌شده است.

به گفته انگشت‌باف، با توجه به محدوده 560 هکتاری و همچنین ارائه خدمات بهتر به ساکنین محدوده پردیسان، اصرار بر تسریع احداث خط دوم یا B وجود دارد که در این زمینه نیز 8 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/


https://qom.ir/uuNn