رفتن به محتوای اصلی
۱۵ تیر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

آمادگی ترافیکی شهرداری قم برای شادپیمایی عید غدیر

مطلب بدون عنوان 1560
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به مطالعات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل شهری در ایام خاص و مناسبت‌ها گفت: طرح ترافیکی خاص برای شاد پیمایی عید غدیر تصویب شده است.

به گزارش شهرنیوز؛ رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به تمهیدات شهرداری قم برای برگزاری شاد پیمایی روز عید غدیر اظهار کرد: در سال‌های گذشته مطالعاتی در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه ایام خاص ازجمله نیمه شعبان انجام شد که آن مطالعات یک خروجی درباره بلوار پیامبر اعظم(ص) که یک بلوار آیینی و ملی مذهبی قم محسوب می‌شود؛ داشته است.

وی این مطالعات را موردبررسی و استفاده در عید غدیر امسال دانست و گفت: بررسی‌هایی با اصلاحات جزئی صورت گرفت و درنهایت روز سه‌شنبه در کمیته فنی شورای ترافیک استان قم مطرح و مورد تصویب قرار گرفت؛ بر اساس این مصوبه محور شمالی بلوار پیامبر اعظم(ص) به حرکت طولی عابرین پیاده، زائرین و مجاورین و موکب‌هایی که قرار است در این محور قرار بگیرند اختصاص پیدا می‌کند.

خانه‌زاد یزدی در این خصوص افزود: مقرر شد مسیر مخالف به‌صورت رفت‌وبرگشت در اختیار حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌ها باشد و همچنین در یک بخش‌هایی هم قسمت کندرو برای دسترسی سواری‌های شخصی اختصاص یابد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بابیان برنامه‌های عملیاتی شده در اطراف مسجد مقدس جمکران گفت: میدان آل یاسین به‌عنوان یکی از نقاط مبدأ و مقصدی در نظر گرفته‌شده و درنهایت یک نقطه هم در مجاورت بلوار بسیج و میدان معلم داریم که به‌عنوان مبدأ و مقصد دیده‌شده و اتوبوس‌ها می‌توانند به سرویس‌دهی مشغول باشند.

وی از آمادگی کامل مدیریت شهری برای جشن‌های ویژه ازجمله شاد پیمایی عید غدیر در روز جمعه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم به همراه مردم در این اشتیاق و شادمانی سهیم باشیم و نقشی را در قبال این شادی مردم ایفا کنیم.

خانه‌زاد یزدی در پایان وضعیت پارکینگ‌های واقع در محدوده جمکران را مناسب دانست و گفت: در محدوده بلوار سمیه و بلوار معلم ترجیح این است که ترافیک شهری را دست‌کاری نکنیم تا عملکرد معابر اطراف مختل نشود.

انتهای پیام/104

 

 


https://qom.ir/lfNr