رفتن به محتوای اصلی
۲۶ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

با ناهنجاری و مزاحت در بوستان‌های قم برخورد می‌شود/ دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها به میدان بیایند

مطلب بدون عنوان 1651
فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ساماندهی و مدیریت بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی و پلیس و حوزه بهداشت و حتی خانواده‌ها دارای مسئولیت هستند.
شهرداری وظیفه احداث و ایجاد بوستان و حفظ و نگهداری از آن را به عهده دارد که این موضوع در شادابی و نشاط مردم آثار خوبی داشته است. تلاش می‌کنیم در رفع دغدغه خانواده‌ها و ناامنی‌های احتمالی که وجود دارد به رسالت خود عمل کنیم.

سردار محمدرضا میر حیدری در گفتگویی با اشاره به وحدت رویه میان شهرداری و نیروی انتظامی در جهت خدمت به شهروندان اظهار داشت: پلیس به‌عنوان یک دستگاهی که مسئول حفظ و ثبات امنیت عمومی در همه زوایای جامعه است، ظرفیت‌های لازم را در تعامل با دستگاه‌های مختلف به‌خصوص شهرداری به کار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود:همه دستگاه‌ها باید مسئولیت خود را در قبال شهروندان و ایجاد امنیت و آسایش مردم ایفا کنند و در شهر همه دستگاه‌ها چنین مسئولیتی دارند و در این راستا ظرفیت‌هایی در مسیر خدمت‌رسانی فراهم‌شده است.

وی در خصوص ایجاد بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها در شهر قم بیان کرد: همه آحاد جامعه باید بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند و در ساعات فراغت برای آسایش خانواده‌ها استفاده از این فضاها استفاده کنند.

میر حیدری عنوان کرد: در ساماندهی و مدیریت بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی و پلیس و حوزه بهداشت و حتی خانواده‌ها دارای رسالت مهمی هستند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به وجود برخی اشکالات در بوستان‌ها و ضرورت پای‌کار آمدن تمام دستگاه‌های مسئول گفت: دستگاه‌های مسئول باید محدودیت‌های قانونی را تبیین کنند، چراکه این امر وظیفه پلیس نیست که بگوید چرا جوان قلیان استفاده می‌کند، بلکه کار مسئول در حوزه بهداشت است که می‌بیند بهداشت و سلامت جامعه و خانواده به مخاطره می‌افتد.

وی افزود: شهرداری وظیفه احداث و ایجاد بوستان و حفظ و نگهداری از آن را به عهده دارد که این موضوع در شادابی و نشاط مردم آثار خوبی داشته است. تلاش می‌کنیم با همراهی دستگاه‌های فرهنگی در رفع دغدغه خانواده‌ها و ناامنی‌های احتمالی که وجود دارد به رسالت خود عمل کنیم.

میرحیدری بیان کرد: با دستگاه قضایی نیز هماهنگی‌هایی شکل‌گرفته تا در مدیریت و کنترل افراد مزاحم که متأثر از عوامل بیرونی است گام‌هایی را برداریم، خوشبختانه مردم مؤمن قم در همه عرصه‌ها الگوی رفتاری هستند. 

وی تصریح کرد: یک سری عوامل بیرونی باعث شده از شرایط مطلوب را فاصله بگیریم، دراین‌باره طرح‌هایی در ارتباط با مقابله با حمل سلاح سرد در بوستان‌ها و پارک‌ها داریم که قاطعانه برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه باکسانی که حقوق شهروندی را در بوستان‌ها رعایت نکنند برخورد می‌شود اضافه کرد: در آینده نسبت به ساماندهی معتادین و افراد مزاحم و ناهنجار، برخورد قانونی و تشکیل پرونده و معرفی به دستگاه قضایی را داریم.

وی عنوان کرد: سطح همکاری شهرداری با نیروی انتظامی قابل‌تقدیر و تلاش مجاهدانه شهرداری برای بهبود فضای سبز و بوستان‌ها مثال‌زدنی است.

میرحیدری اظهار داشت: از شهرداری قم که نگاه ویژه‌ای به رسالت خود دارند تقدیر می‌کنیم، نگرش و منش ایشان همچون راه شهداست که در آن منیت جایی ندارد و هدف خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه وقتی کار خالصانه باشد ارزش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد:با همین نگاه و با تکیه بر همدلی میان شهرداری و نیروی انتظامی قدم برمی‌داریم؛ این دو دستگاه با همه وجود در خدمت به مردم هستند و با این نگاه واحد اشکالات را رفع می‌کنیم.

انتهای پیام/105


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/luNk