رفتن به محتوای اصلی
۲۷ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۰

پیام تسلیت شهردار قم به مناسبت آغاز ماه محرم/ شهرداری در میدان خدمت به عزاداران

مطلب بدون عنوان 1671
شهردار قم طی پیامی ضمن تسلیت آغاز ماه محرم، بر عزم شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به عزاداران تاکید کرد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم طی پیامی آغاز ماه محرم را به مردم قم تسلیت گفت. 

متن پیام وی به این شرح است:

 

قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم :أَلَا وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى الْبَاكِينَ عَلَى الْحُسَيْنِ رَحْمَةً وَ شَفَقَةً (بحارالانوار/ ج44/ص306)
محرمی دیگر از راه می‌رسد تا به برکت خون خدا به یاد بیاوریم که در وانفسای دنیای فانی، عطر معنویت و آرامش روح در پرتو اشک عزای اشرف مخلوقات نصیب و قسمت کسانی می‌شود که حُب اهل‌بیت علیهم السلام در تاروپود وجودشان ریشه دوانده است.
قطعاً در لحظه‌لحظه تاریخ واقعه کربلا درس و عبرتی است برای آنان که سیره زندگی امام حسین علیه‌السلام سرمشق و سرلوحه زندگی‌شان است؛ تدبر در اصل پیروزی خون بر شمشیر و شناخت راه از بیراه و دوست از دشمن و آزادگی که بزرگ‌ترین عبرت های عاشورا و از مهم‌ترین اصولی است که همراه با عزاداری باید به آنها پرداخته شود.
مجموعه شهرداری قم بر خود لازم می‌داند تا اسباب و تسهیلات حضور زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش ، با بسیج تمام توان و ظرفیت بخش‌های مختلف مدیریتی، اجرایی و عملیاتی فراهم آورده تا به سهم و توان خود خدمتگزار سوگواران مصیبت‌های خاندان نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم باشد. در این مسیر دست یاری به سوی هیئت‌های ارزشمند و مساجد معنوی قم می‌گشاییم و برای تمام خادمان خیمه پربرکت ارباب بی کفن، آرزوی سربلندی و سعادت داریم. 
توفیق درک عمیق فیوضات این ایام را از درگاه خداوند برای تمامی دوستداران خاندان عصمت و طهارت مسئلت دارم و امیدوارم در راستای تحقق شعار امسال ماه محرم یعنی " در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم" گام های موثری برداشته شود.

  محتاج دعای خیر شما عزاداران
سید مرتضی سقائیان نژاد- شهردار قم


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/lVNu