رفتن به محتوای اصلی
۲۷ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۷
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد

انجام بازدیدهای ایمنی از مساجد و تکایای شهر قم/ تأمین 400 هزار ظرف یک‌بارمصرف با پایه گیاهی

مطلب بدون عنوان 1672
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: بازدید ایمنی و آموزش متولیان مساجد و تکایای شهر قم ازجمله برنامه‌های شهرداری قم به مناسبت ایام محرم و صفر است.

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر اظهار داشت: طرح جهادی علمداران خدمت با محوریت حوزه خدمات شهری و تمام همکاران در شهرداری با رویکرد مسجد محوری و محله محوری برای دومین سال اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: آیین سیاه‌پوشی و فضاسازی یکپارچه مناطق هشتگانه شهر قم نخستین گام از این طرح بود که با حضور عوامل خدمات شهری و مدیران و کارکنان شهرداری قم اجرایی شد.  

معاون شهردار قم با اشاره به محوریت حرم مطهر و مسجد جمکران در فضاسازی ایام محرم و صفر گفت: نظافت و آماده‌سازی اطراف مساجد و حسینیه‌ها از موضوعاتی است که پیش از آغاز ماه محرم انجام شد.

به گفته وی، انجام بازدیدهای ایمنی باهدف افزایش ضریب ایمنی شهر با محوریت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از دو ماه قبل آغازشده است.

اصفهانیان مقدم اضافه کرد: در این بازدیدها، ضمن آموزش‌های لازم به متولیان امر، نواقص ایمنی هیئت‌ها و مساجد مرتفع می‌شود.

وی گفت: در این راستا شارژ کپسول‌ها و واگذاری کپسول‌های امانی همچنین استقرار خودروهای عملیاتی اطراف مساجد شاخص و هسته مرکزی شهر قم در دستور کار قرار داریم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در مدیریت پسماند اقدامات خوبی از ماه‌های قبل آغازشده است ادامه داد: رویکرد این است که با محوریت متولیان و مشارکت مردم ضمن ارائه خدمات مطلوب به عزاداران، شاهد شهر تمیز و پاکیزه باشیم.

وی اضافه کرد: اقلامی مانند مخازن زباله و کارتن پلاست در اختیار خادمان مردم در ایام محرم قرارگرفته است.

اصفهانیان مقدم گفت: امسال بیش از 400 هزار ظرف یک‌بارمصرف با پایه گیاهی در اختیار تکایا، مساجد و حسینیه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حیطه فضاسازی و تبلیغات محیطی اقدامات یکپارچه خوبی انجام شده است ابراز داشت: اقلام مورد نیاز برپایی عزا به 165 مسجد شاخص شهر قم اهدا شده است. همچنین بیش از دو هزار مترمربع چاپ بنر برای نصب در سطح مناطق هشتگانه انجام شده است.

به گفته معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، المان نخل، المان سرو و دیگر المان‌های مرتبط با محرم و صفر برای این ایام در سطح شهر نصب شده است. همچنین نورپردازی اماکن شهری با حال و هوای ایام محرم و صفر تنظیم شده است.  

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای اقامه نماز ظهر عاشورا و برگزاری مراسم شام غریبان نیز انجام‌شده است افزود: قم شهر قیام و اقامه است و امیدواریم بتوانیم معارف عاشورایی را در قالب این عزاداری‌ها به سطح جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/lSNp