رفتن به محتوای اصلی
۲۶ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۰
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان:

توسعه فضای سبز در قم و رسیدن به سرانه 21 متر بسیار مطلوب است

مطلب بدون عنوان 2664
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان گفت: توسعه فضای سبز در قم و رسیدن به سرانه 21 متر در چند سال گذشته قابل قبول و تعجب برانگیز است.

به گزارش شهرنیوز، حسین خانجانی در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از سال قبل شهرداری قم پیشگام در موضوعات فضای سبز بوده‌اند و دبیری این کمیسیون مدیران عامل و روسای کمیسیون‌ها را بر عهده گرفتند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان افزود: این نخستین کار تخصصی بعد از دبیری است که بر عهده داشتند که برگزاری یک همایش علمی است و اقدامی معقول و موثری در راستای فضای سبزهای کشور بوده است.

وی تصریح کرد: به خصوص با توجه به اینکه غالب پهنه کشور به صورت کویری و بیابانی است، موضوع خوبی برای همایش انتخاب شده است.

خانجانی عنوان کرد: بنده سال گذشته در قم بوده‌ام و به خوبی می‌دانم حفظ کردن فضای سبز در قم کار بزرگی است و کار جهادی می‌طلبد و مانند برف روبی در همدان یک کار بزرگ و سنگینی تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در دمای 50 درجه بالای صفر و در این هوای خشک بتوانند فضای سبز شادابی را حفظ کنند و گسترش دهند بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همدان گفت: همان طور که شهردار قم فرمودند در چند سال اخیر این سرانه در فضای سبز به 21 متر رسیده که بسیار قابل قبول و تعجب برانگیز است و چنین تحولی نیازمند تلاش فراوانی در زمینه فضای سبز است.
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DtPFo