رفتن به محتوای اصلی
۵ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۱

پاکسازی 20 هکتار از اراضی نزدیک به مسجد جمکران

مطلب بدون عنوان 3782
مدیر منطقه دو شهرداری قم از پاکسازی 20 هکتار از اراضی نزدیک به مسجد جمکران و جابه جایی نخاله در این محدوده برای احداث پارکینگ موقت خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، سیدرضا حسینی در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در مسجد مقدس جمکران برپا شده و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد شهرداری منطقه دو در خیابان ظهور و پارکینگ‌های ناظم‌زاده و خضر نبی مستقر است.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ ناظم‌زاده به مساحت 13 هکتار آمادگی پارک 5 هزار خودرو را دارد، مطرح کرد: همچنین پارکینگ خضر نبی نیز به مساحت 4 هکتار ظرفیت پارک 700 دستگاه اتوبوس را دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه اقدامات لازم از حدود یک ماه قبل اغاز شده است، عنوان کرد: با محوطه‌های اطراف پارکینگ‌ها برای مساحت 20 هکتار پاکسازی و جابجایی نخاله انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه روشنایی پارکینگ‌ها تامین شده است، خاطرنشان کرد: در مساحت پارکینگ‌ها سه دستگاه برج نوری و 110 پرژکتور نصب شده است.

حسینی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی در دو پارکینگ نصب شده‌اند، تصریح کرد: 24 چشمه سرویس بهداشتی زنانه و مردانه در پارکینگ ناظم‌زاده و 12 چشمه سرویس بهداشتی در پارکینگ خضر نبی در اختیار زائران قرار گرفته است.

وی با اشاره به خط کشی پارکینگ‌ها، یادآور شد: در عرصه سیما و منظر نیز آماده‌سازی، نورافشانی و آذین بندی خیابان ظهور انجام شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه خدمت رسانی تا غروب یک شنبه ادامه دارد، ابراز کرد: از روز گذشته باتوجه به افزایش پیک زائرین به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 50 درصد ظرفیت پارکینگ ناظم‌زاده تکمیل شده است، بیان کرد: حمل و نقل ترافیک برای راهنمایی مسافرین و وسایل نقلیه درحال انجام است.

حسینی با بیان اینکه تدابیر امنیتی برای هواشناسی نیز انجام شده است، اظهار کرد: در منطقه دو نیز سطح معابر بوستان‌ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها بزرگداشت جشن نیمه شعبان را داریم.
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/KiPY6