رفتن به محتوای اصلی
۳ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قم تشریح کرد؛

آنچه برای مدیریت پارکینگ‌ها قم در ایام نوروز گذشت/از افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها تا ثبت کمترین شکایات در سامانه 137

مطلب بدون عنوان 698
مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مجموعه اقدامات در راستای پذیرش و نحوه خدمت‌رسانی در پارکینگ‌های هسته مرکزی را تشریح کرد.

حسین شعبان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وضعیت خدمات‌رسانی در پارکینگ‌های سطح شهر در ایام نوروز اظهار داشت: در دقایق پایانی سال ۱۴۰۱، در شهر مقدس قم شاهد ورود خیل عظیم از مسافرین و زائرین و همچنین مجاورین بودیم و با توجه به ازدحام خودروها، انتظار می‌رفت همانند سالیان گذشته شهر دچار گره‌های ترافیکی شود، اما با همکاری مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور در موضوع ترافیک، خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از معابر، مشکل اساسی گزارش نشد. به گفته وی، با حضور تمامی نیروهای فعال سازمان به همراه تیم نظارت پیمانکار و به‌صورت شیفت بندی به‌صورت ۲۴ ساعته، تمام تلاش‌ها در جهت تسهیل سازی ترافیکی بکار گرفته شد تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم وضعیت پارکینگ زائر را مورد توجه قرار داد و افزود: امسال با تدابیر انجام‌شده ظرفیت این پارکینگ نسبت به سال‌های قبل 1.3 برابر افزایش یافت و تعداد 2 هزار و 600 خودرو در یک زمان در پارکینگ حضور داشتند. وی یکی از تدابیر اندیشیده شده برای افزایش ظرفیت پارکینگ را استفاده از راهروهای موجود و دارای پتانسیل دانست و گفت: با این کار بیش از ۶۰۰ ظرفیت به ظرفیت موجود اضافه و مراجعه‌کننده‌های بیشتری پذیرش شد که این امر سبب کاهش ترافیک و جریان مستمر در مسیر بلوار شهید سردار سلیمانی با کمترین ایستایی شد. شعبان زاده با اشاره به افزایش 300 واحدی پارک در پارکینگ شرقی حرم مطهر اشاره کرد و اذعان داشت: در این پارکینگ به دلیل ظرفیت ایجاد شده در ضلع جنوبی محوطه عمرانی ، ۳۰۰ واحد پارک به تعداد جای پارک‌ها اضافه شد و تمامی ظرفیت پارکینگ ازجمله پارکینگ زمزم که با تغییراتی که در ورودی آن ایجاد شد به تعداد جای پارک‌ها افزوده شد. وی ادامه داد: همچنین پارکینگ شهید کاظمی نیز با ظرفیت هزار و 300 واحد جای پارک توانست بیشترین راندمان را به‌عنوان پارکینگ رزرو به خود اختصاص دهد. به گفته مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، پارکینگ‌های بهار و مصلی نیز در این مدت کمک مهمی در کاهش ترافیک و هدایت خودروها به پارکینگ در هسته مرکزی داشتند. وی اضافه کرد: تاکنون کمترین شکایت در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ در خصوص پذیرش از پارکینگ‌ها بوده است که در جای خود در چندین سال گذشته بی‌نظیر بود و این مشکل هم با راه‌اندازی قریب‌الوقوع پله‌های برقی مرتفع خواهد شد.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/ntNg