رفتن به محتوای اصلی
۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۲

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته آخر اردیبهشت/ از امانتداری راننده قمی تا انتشار اوراق مشارکت برای متروی قم

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته آخر اردیبهشت/ از امانتداری راننده قمی تا انتشار اوراق مشارکت برای متروی قم
هفته آخر اردیبهشت با برگزاری برنامه‌های مختص به گرامیداشت روز ارتباطات و همچنین برگزاری تور رسانه‌ای پروژه‌های عمرانی شهرداری قم همراه بود.

به گزارش شهرنیوز، در هفته آخر اردیبهشت ماه 1402 اخباری مانند توضیح مدیرعامل سازمان قطار شهری قم درباره اوراق مشارکت، تور رسانه‌ای اصحاب رسانه در پروژه‌های عمرانی شهرداری و پیام شهردار قم به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات، از جمله اخبار مهم مدیریت شهری قم بودند.

  • توجه به جایگاه پراهمیت روابط عمومی در روز جهانی ارتباطات

27 اردیبهشت‌ماه و روز جهانی ارتباطات ازجمله مناسبت‌های هفته گذشته بود و شهردار قم نیز در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن این روز، گسترش و توسعه علم ارتباطات و روابط عمومی را از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وجوه برآمده از نیاز  بشر اجتماعی امروز دانست که توجه به آن‌ در جهت پاسخگویی به نیازها بر اساس فکر و اندیشه، مسیر توسعه این پدیده را چنان پرشتاب کرده است که حتی تکنولوژی و پیشرفت سخت‌افزاری بعضاً عاجز از همراهی آن می‌شوند.

دکتر سقائیان‌نژاد همچنین بر توجه به جایگاه پراهمیت روابط‌عمومی و لزوم بازخوانی و به‌روزرسانی آن در جهت پیشبرد اهداف و بیان ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها در سطح کلان تأکید کرد.

  • برگرداندن 400 میلیون تومان پول به زائر عراقی

نصیری که از رانندگان شهرداری قم در منطقه 7 است، کیف پولی حاوی مقدار زیادی دلار و دینار عراقی در خیابان امیرکبیر پیدا می‌کند که پس از پرس و جوی زیاد درنهایت موفق می‌شود نشانه‌ای از صاحب آن بیابد. این راننده شریف درنهایت موفق می‌شود کیف این زائر و میهمان عراقی را به وی بازگرداند.

  • اتمام طرح‌های ناتمام منطقه 5 قم در دستور کار قرار دارد

امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی منطقه 5 با طرح این موضوع گفت: برخی اختلاف‌نظرها سبب کند شدن بعضی از طرح‌ها شده که با رفع آن‌ها و انجام هماهنگی‌ها، درخواست صدور مجوز از مسئولین مربوطه پیگیری شده و در حال انجام است.

  • تلاش گسترده برای تأمین مالی متروی قم

انگشت باف، مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تصویب 3 هزار و 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم در شورای اسلامی شهر گفت: 650 میلیارد تومان از این مقدار مربوط به حفاری و لایتینگ تونل سنتی به متراژ 2 کیلومتر در حدفاصل میدان بقیه‌الله(عج) تا مسجد مقدس جمکران است و همچنین 850 میلیارد تومان برای حفاری 40 درصدی ایستگاه‌های عبوری فاز دوم خط نخست، همچنین 5 هزار میلیارد ریال برای احداث ایستگاه A6 پیش‌بینی‌شده است.

  • ضرورت حمایت دولت برای تأمین تجهیزات و امکانات آتش‌نشانان

مسگری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در شهر قنوات در هفته گذشته گفت: بااینکه حوزه عملیاتی وقوع حادثه خارج از محدوده شهری بوده است، اما عوامل آتش‌نشانی قم در این عملیات حاضر و خدمات‌رسانی را انجام دادند و لازم است توجه ویژه‌ای از سوی دولت نسبت به تأمین تجهیزات آتش‌نشانی شود.

در حادثه آتش‌سوزی کارگاه غیرمجاز مواد شیمیایی در شهر قنوات، 10 تیم عملیاتی و امداد و نجات با 40 آتش‌نشان از سوی شهرداری قم به محل حادثه اعزام شدند. متأسفانه در این حادثه دو کودک خردسال و یک جوان ۱۸ ساله جان باختند.

  • بازدید اصحاب رسانه از برخی پروژه‌های شاخص عمرانی شهر قم

تقاطع غیرهمسطح نماز، بلوار شهدای روحانیت، تونل غدیر و بلوار شهید اوسطی در فاز 5 محور عمار یاسر از پروژه‌هایی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

حلوائی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در حاشیه این بازدید با تشریح روند اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی در راستای طرح‌های بالادستی و با شاخصه‌های مختلفی ازجمله ترافیک، پدافند غیرعامل، هزینه‌ای، تملکات، تأسیسات، فضای سبز و محیط‌زیست بررسی‌شده و پس از مراحل مختلف طرح و تصویب پروژه در جریان اجرای عملیاتی قرار می‌گیرد.

وی احداث تونل خیابان امام موسی صدر با طول بالغ‌بر یک کیلومتر و هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد تومان را از پروژه‌های در حال بررسی شهرداری عنوان کرد و افزود: این پروژه با پیش‌بینی ایستگاه مترو بوده و از پیش از پل حجتیه آغاز و تا بعد از پل رجایی ادامه خواهد داشت

بخشی، سرپرست سازمان توسعه عمران شهرداری قم نیز در حاشیه این بازدید از پیشرفت بیش از 70 درصدی پروژه تونل غدیر خبر داد و با اشاره به تکمیل پروژه در چند ماه آینده گفت: ادامه مسیر پروژه فاز 5 عمار یاسر تا میدان سپاه به‌صورت روی سطح ادامه پیدا می‌کند.

رمضانی مدیر منطقه 7 شهرداری قم نیز با اعلام هزینه 330 میلیارد تومانی در سال 1401 برای تملک 62 ملک در مسیر اجرای این پروژه گفت: امسال نیز 9 ملک به تملک رسیده و تنها 10 پلاک دیگر برای بازگشایی کامل مسیر بلوار شهید اوسطی تا خیابان شهید فاطمی در دستور کار تملک قرار دارد.

انتهای پیام/ 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/ugNk