رفتن به محتوای اصلی
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته سوم اردیبهشت/ پیش بینی اوراق مشارکت برای متروی قم

مهم‌ترین اخبار مدیریت شهری در هفته سوم اردیبهشت/ پیش بینی اوراق مشارکت برای متروی قم

به گزارش شهرنیوز، هفته سوم اردیبهشت ماه پروژه متروی قم از مهم ترین موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در این هفته دو پروژه عمرانی مهم شهر قم یعنی تقاطع غیرهمسطح نماز و تقاطع غیرهمسطح بلوار شهدای روحانیت پیش از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه، در اختیار مردم قرار گرفتند.

مهم‌ترین اخبار حوزه شهری در هفته سوم اردیبهشت سال 1402 را در این صفحه می‌خوانید:

  • پیش‌بینی اوراق مشارکت برای خرید سه رام قطار متروی قم

در جلسه شورای اسلامی شهر قم فروش 3800 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط یک مترو قم و همچنین خرید سه رام قطار مترو تصویب شد.

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در این جلسه با اشاره به اینکه قرارداد خرید واگن مترو با شرکت چینی پوژن توسط دولت منعقد شده است گفت: تأمین واگن متروی کلان‌شهرها بر اساس قرارداد قبلی با این شرکت چینی و از طریق وزارت صمت انجام می‌شود.

انگشت‌باف، سرپرست سازمان قطار شهری نیز با اشاره به اینکه در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور خرید واگن از این شرکت چینی قطعی شده افزود: هر مقدار از این اوراق مشارکت در خرید واگن اضافه بیاید، برای تکمیل دیگر امور مترو هزینه خواهد شد.

تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده نیز از دیگر مصوبات هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بود.

  • شهردار قم با آیت‌الله جنتی دیدار کرد

دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در این دیدار و گفتگو گزارش از اقدامات و برنامه‌های شهرداری قم ارائه کرد.

شهردار قم هفته گذشته همچنین در جلسه هماهنگی همکاری‌های مشترک شهرداری با نیروی انتظامی که با حضور سردار میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، بر افزایش همکاری و تعاملات در موارد مختلف در راستای داشتن شهری ایمن و بانشاط تأکید کرد.

در حاشیه این جلسه نیز سردار میرفیضی با اهداء لوح تقدیری از احمدرضا شفیعی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم به‌پاس همکاری‌های فی‌مابین تقدیر شد.

  • مانور امداد و نجات شبیه‌ساز زلزله در قم برگزار شد

این مانور شبیه‌سازی‌شده با عملیات نجات در هنگام وقوع زلزله، با مشارکت گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، هلال‌احمر، اورژانس، مدیریت بحران و بنیاد مسکن استان در فاز 5 بلوار عمار یاسر برگزار شد.

  • تقدیر استاندار قم از شهرداری منطقه 8

سید محمدتقی شاهچراغی در بازدید میدانی از پروژه نهضت ملی مسکن در اراضی 560هکتاری پردیسان که با حضور مدیر منطقه هشت شهرداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد؛ از همراهی مطلوب شهرداری منطقه 8 در تسریع صدور مجوز پروانه نهضت ملی مسکن تقدیر کرد.

  • حرکت پرقدرت در اجرای پروژه شهید اوسطی

حلوائی‌زاده معاون فنی و عمرانی شهردار قم در خصوص آخرین وضعیت پروژه شهید اوسطی گفت: طبق برنامه اجرایی این پروژه، تونل ۸۰۰ متری که تا ابتدای خیابان بیگدلی امتداد دارد، در خردادماه به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره شتاب به تملک املاک در مسیر این پروژه با محوریت مناطق یک و هفت شهرداری قم و انجام تملک ۶۲ پلاک این پروژه در سال گذشته افزود: در تلاش هستیم تا امتداد تونل غدیر و اتصال محور عمار یاسر به خیابان شهید فاطمی را تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام برسانیم.

 

  • نگاه تخصصی و مهارت محوری، مهم‌ترین اولویت در درخواست رشته‌های تحصیلی مهر 1402

عاطفی رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم از درخواست رشته‌های جدید تحصیلی این مرکز برای مهرماه 1402 بر اساس نگاه تخصصی و مهارت محوری خبر داد و گفت: معماری، مهندسی حمل‌ونقل شهری، حقوق ثبتی، باغبانی با گرایش پرورش گل و گیاه، حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث ازجمله رشته‌هایی است که برای این مرکز درخواست شده است.

  •  2 پروژه مهم شهری که در آخرین روز هفته گذشته در اختیار شهروندان قرار گرفتند

تقاطع‌ غیرهمسطح نماز در منطقه 4 و همچنین تقاطع بلوار شهدای روحانیت با بلوار امام رضا(ع) در منطقه 2 پیش از افتتاح رسمی و جهت رفاه حال شهروندان به‌صورت کامل در اختیار شهروندان قرار گرفت و زیر بار ترافیک رفتند.

انتهای پیام/ 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/umNv