رفتن به محتوای اصلی
۹ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۳

مهندسان ناظر ساختمان در قم افزایش یابد/امکان اجرای طرح‌های فرهنگی در مجتمع و پارکینگ بنفشه

مهندسان ناظر ساختمان در قم افزایش یابد/امکان اجرای طرح‌های فرهنگی در مجتمع و پارکینگ بنفشه
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم خواستار افزایش تعداد مهندسان ناظر شد و گفت: باید نظارت و کنترل مضاعف شود تا هزینه‌های اجتماعی، مالی و جانی برای عدم ایمنی در حوزه ساختمان پرداخت نکنیم.

به گزارش شهرنیوز، روح‌الله امرالهی در هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی قم، با تأکید بر جایگاه نظام‌مهندسی استان قم در کشور اظهار داشت: در ادوار مختلف، سازمان نظام‌مهندسی در قم جزو سه مجموعه اول بوده و عملکرد خوبی داشته است.

وی مطالبات مردم در حوزه ساختمان را مطرح کرد و افزود: باید در بخش طراحی، مشتری مداری ترویج و آموزش داده شود تا انتظارات مردم در این بخش به‌خوبی برآورده شده و رضایت مردم کسب شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در حوزه اجرا و نظارت اتفاقات خوبی رقم خورده ولی باید نظارت‌ها افزایش پیدا کند، زیرا مردم برای ایمنی هزینه می‌کنند و نباید حوادثی مانند متروپل دوباره رخ دهد.

وی خواستار افزایش تعداد مهندسان ناظر شد و گفت: باید نظارت و کنترل مضاعف شود تا هزینه‌های اجتماعی، مالی و جانی برای عدم ایمنی در حوزه ساختمان پرداخت نکنیم.

امراللهی به مطالبه مردم در ترویج توسعه فرهنگ اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: باید حریم‌ها در حوزه ساخت‌وساز رعایت شود و ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی در ساختمان امروز به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل‌شده که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی در ادامه به احداث پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ بنفشه اشاره و مطرح کرد: چند پروژه تجاری ناموفق در خیابان شهید طالقانی و دل آذر اجراشده و نباید این عرصه دوباره به کارهای تجاری اختصاص داده شود؛ یک دهه است که مردم نسبت به این پروژه گلایه دارند و منطقه را ناایمن کرده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: پروژه بنفشه موفق نخواهد بود و باید از این عرصه به‌خوبی استفاده کرد، از این سطح می‌توانیم یک امفی تئاتر روز باز بسازیم و یک فرهنگسرای آیینی ایجاد کنیم تا با رویکرد تعزیه‌خوانی ساخته شود، زیرا آن منطقه محدوده روباز ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: باید روی طرح بازنگری شود و طرحی فرهنگی با رویکرد ملی در این منطقه تاریخی اجرا کنیم، مجتمع تجاری و پارکینگ نیاز این منطقه نبوده و باید سرانه فرهنگی آن تأمین شود.

انتهای پیام/ن


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DcNf