رفتن به محتوای اصلی
۲۳ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷

مکتب عاشورا عامل رستگاری است

مکتب عاشورا عامل رستگاری است
شهردار قم با اشاره به اینکه مکتب عاشورا بهترین مربی نسل جوان است، گفت: اگر نسل جوان با عشق به امام حسین (ع) بزرگ شوند، به‌طور قطع رستگار خواهند شد.

سیدمرتضی سقاییان‌نژاد در «سوگواره شعر شش‌ماهه و بزرگداشت حضرت علی‌اصغر (ع)» و تجلیل از پیرغلامان حسینی که در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم، ضمن خیرمقدم‌گویی به پیرغلامان اظهار کرد: برای حزن و اندوهی که برای شش‌ماهه حضرت سیدالشهدا (ع) داریم، در این سوگواره جمع شدیم.

وی با اشاره به واقعه کربلا و به شهادت رسیدن یاران باوفای امام حسین (ع) و اسارت اهل‌بیت ایشان، این غم را جانکاه دانست و افزود: در ماه محرم لباس سیاه می‌پوشیم تا با ائمه اطهار (ع) همدردی کنیم.

شهردار قم با بیان اینکه با غم اهل‌بیت (ع) غمگین و با شادی اهل‌بیت (ع) شاد هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم به‌زودی در پرتوی این امر به رستگاری برسیم.

سقائیان‌نژاد از دست‌اندرکاران برگزاری این سوگواره و نیز برپایی مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) تقدیر کرد و گفت: اگر فرزندان ما با عشق امام حسین (ع) بزرگ شدند، به‌طور قطع رستگار خواهند شد.

در این مراسم از حاج محمد روغنی، حاج حسین میره‌ای، حاج غلامرضا فلاح، حاج غلامرضا زنگی (ذاکری‌رئوف) و عباس محمدی، پیرغلامان استان قم با حضور تعدادی از مسئولان از جمله سیدمرتضی سقاییان نژاد، شهردار قم و ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم تجلیل شد و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/105


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/9uN9