رفتن به محتوای اصلی
معاون استاندار قم:

میدان شهید مطهری و قبرستان نو تا سال 1403 تعیین تکلیف می‌شود/ضرورت تسریع در تملک املاک در پروژه‌های پیرامون حرم مطهر

میدان شهید مطهری و قبرستان نو تا سال 1403 تعیین تکلیف می‌شود/ضرورت تسریع در تملک املاک در پروژه‌های پیرامون حرم مطهر
معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری قم از تعیین تکلیف پروژه‌های میدان شهید مطهری، قبرستان نو و ورودی روبه‌قبله تا سال 1403 خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، ابراهیم معتمدی در جلسه سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر در سالن جلسات استانداری قم اظهار داشت: امروز اگر مباحث 32 هکتاری و 48 هکتاری در این وضعیت تعیین تکلیف قرار دارد و اطراف حرم و  بافت‌های تاریخی در حال ساماندهی است، به جهت حضور سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر و تلاش‌های شهرداری است.

وی با بیان اینکه این سازمان در سال 94 منحل شده بود که مجدد با وجود دغدغه‌ها به‌ویژه در حوزه بهسازی پیرامون حرم مطهر تشکیل شد، افزود: پیگیری‌ها در خصوص 32 هکتاری و 48 هکتاری، ظرفیتی مهم برای تحقق پروژه‌های اطراف حرم و ساماندهی آن بود و ظرفیت‌های خوبی نیز با همراهی شورای اسلامی شهر و مدیریت استان و هیات مدیره سازمان شکل گرفت.

معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری قم عنوان کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته، برخی از پروژه‌ها با سرعت پایینی پیش می‌رود و این امر به نفع قم نیست.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی اطراف حرم مطهر و مغازه‌های متصل به حرم، شیخان، قبرستان نو، تعیین تکلیف مطهری و پیشرفت بسط شرقی ازجمله دغدغه‌های کف میدان بوده که باید در آن‌ها تسریع شود، گفت: مشکلات و مسائلی که در پیرامون حرم وجود دارد باید با همراهی و تعامل مسئولان رفع شود تا سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

به گفته معتمدی، در برخی از این پروژه‌ها بیش از 8 سال کارهای مطالعاتی و طراحی انجام‌شده و امروز در فصل کار و تلاش قرار داریم و فرصتی برای از دست دادن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در میدان شهید مطهری، شهرداری و آستانه دارای مالکیت هستند که اگر نتوانیم به‌موقع برای ساماندهی مغازه‌های اطراف حرم و مطهری تلاش کنیم، به خروجی لازم نمی‌رسیم.

معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه میدان شهید مطهری، قبرستان نو و ورودی روبه‌قبله تا سال 1403 تعیین تکلیف می‌شود، تصریح کرد: در مجموع چندین پروژه جاری و ساری وجود دارد و منابع نیز موجود است و اگر در این شرایط در تملکات اطراف حرم نتوانیم گام مؤثری برداریم، بهسازی شکل نمی‌گیرد.

انتهای پیام/104


https://qom.ir/9lN7