رفتن به محتوای اصلی
۱۳ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

نارضایتی شدید شهروندان قم از گردوغبار مسیر راه‌آهن متروکه

نارضایتی شدید شهروندان قم از گردوغبار مسیر راه‌آهن متروکه
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام نارضایتی شدید شهروندان از اجرا نشدن پروژه‌های جایگزین ریل راه‌آهن متروکه گفت: این مشکل باید از سمت استان حل شود تا شهرداری بتواند پروژه‌های مورد نظر را در کمترین زمان ممکن اجرا کند.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی‌زاده در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با تشکر از همکاری اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری قم اظهار کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بخشی از اراضی برای بازآفرینی شهری تخصیص پیدا کرد و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته شاهد تحقق این مصوبه باشیم.

وی با اشاره به مشکلات مردم مربوط به جمع‌آوری ریل در منطقه هفت، افزود: جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه کار بزرگی بود، اما تخصیص نیافتن اراضی معوض از سوی دولت و اجرای پروژه‌های این مسیر مردم این منطقه را دچار مشکلات زیادی کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اعتراض گسترده مردم نسبت به ایجاد گردوغبار در منطقه، ادامه داد: ایجاد گردوغبار و اجرا نشدن پروژه موجب نارضایتی گسترده مردم شده است و آن‌ها خواستار بازگرداندن ریل راه‌آهن هستند.

حلوایی‌زاده عنوان کرد: شهرداری قم در دو مرحله با پیمانکار عقد قرارداد کرده است، اما دستگاه قضائی به علت شکایت مالکان کار را تعطیل کرده و موجب ابطال قرارداد شهرداری قم با پیمانکاران شده است.

وی خواستار تشکیل جلسه‌ای مشترک با همه نهادهای مرتبط با این جریان شد و تصریح کرد: رها شدن این پروژه موجب نارضایتی شدید مردم شده است و شهرداری نیز با حجم گسترده هزینه تملک نمی‌تواند کاری برای حل این مشکل انجام دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: این مشکل باید از سمت دستگاه‌های استانی و دولت حل شود تا شهرداری بتواند پروژه‌های مورد نظر شهری در این منطقه را در کمترین زمان اجرا و مشکلات این محدوده را ساماندهی کند.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DCPdi