رفتن به محتوای اصلی
۱۲ بهمن, ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۲

نام‌گذاری معابر بر اساس درخواست و اقبال مردم

نام‌گذاری معابر بر اساس درخواست و اقبال مردم
در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم فرآیند و نحوه نامگذاری شوارع و معابر شهر قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهرنیوز، روح‌الله امراللهی در هفتاد و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد الحاق 250 متر زمین به مسجد چهارمردان را در قالب لایحه‌ای مطرح کرد و گفت: شهرداری زمین‌هایی که امکان واگذاری آن به مساجد باشد را با حفظ مالکیتش به مسجد واگذار می‌کند تا کارکرد فرهنگی و مذهبی داشته باشد.

امراللهی در ادامه درباره نام‌گذاری 31 معبر در سطح شهر توضیحاتی را ارائه داد و گفت: جایگاه شهید قابل‌تعریف نیست اما بعضی از شهدا مورد اقبال مردم و اجتماعی قرار می‌گیرد و باید در نام‌گذاری به درخواست مردم و اقبال مردم توجه کنیم.

ماشاالله سعادتمند، دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در خصوص نام‌گذاری معابر تأکید کرد: نام‌گذاری‌ها باید بر اساس مبنای خاصی انجام شود در بعضی از موارد مانند شهید جاوید اثر می‌توانیم نام شهیدی را جایگزین کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: نام‌گذاری معابر به نام شهدا باید روشن و غیرتکراری باشد و نام شهدایی که برای مردم آشناتر است را در مسیرهای پرتردد انتخاب کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: در نام‌گذاری‌ها نام شهدا نباید تکراری باشد زیرا مشکلات پستی ایجاد می‌شود.

وی جایگاه شهید را در نام‌گذاری‌ها مطرح کرد و افزود: در شهرداری و شورای شهر به جایگاه شهید ورود نمی‌کنیم و در موارد استثنا در کمیته نام‌گذاری جایگاه شهید تا حدی بررسی می‌شود.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شخصاً در روند کار کمیته نام‌گذاری هیچ دخالتی نمی‌کند، گفت: من دخالت نمی‌کنم زیرا نباید روال به هم بخورد و اگر در یک مورد ما دخالت کنم تقاضاها به سمت من خواهد آمد و کمیته کارکرد خود را از دست می‌دهد.

شهردار قم نام‌گذاری ورزشگاه منطقه پردیسان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: شهید ذوالفقاری تنها شهید پاکبان شهرداری بوده و کمیته تصمیم گرفته نام این شهید را برای ورزشگاه انتخاب کند و باید اجازه دهیم کمیته کار خود را انجام داده و نباید جایگاه این شهید را نادیده بگیریم.


https://qom.ir/DANz