رفتن به محتوای اصلی
۱۸ بهمن, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
عضو شورای شهر قم:

نرخ عوارض و تعرفه بهای خدمات در شهر قم، کمتر از نرخ تورم است

نرخ عوارض و تعرفه بهای خدمات در شهر قم، کمتر از نرخ تورم است
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر رعایت حال مردم گفت: شهر قم کمترین بهای خدمات و عوارض را نسبت به سایر کلان‌شهرها داشته و تمام نرخ‌گذاری‌های جدید در عوارض زیر عدد تورم و کمتر از 40 درصد است.

به گزارش شهرنیوز، مجید اخوان در یکصد و هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، به اهمیت بررسی دقیق تعرفه عوارض و بهای خدمات اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تعرفه عوارض و بهای خدمات در شورای شهر رعایت حال مردم است.

وی تعیین تعرفه عوارض و بهای خدمات را بر اساس نرخ تورم اعلامی از طرف وزارت کشور عنوان کرد و افزود: وزارت کشور نرخ تورم را در سال ۱۴۰۳ برابر ۴۵ درصد اعلام کرده و شورای شهر در تمام موارد افزایش عوارض و بهای خدمات را تا ۴۰ درصد تصویب کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم کمترین افزایش بهای خدمات را مربوط به سازمان اتوبوسرانی دانست و تصریح کرد: نگاه حمایتی شهرداری به سازمان اتوبوسرانی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده که در بیشتر موارد این افزایش ۲۵ درصد بوده است تا عامل تشویقی برای استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی باشد.

وی ادامه داد: بیشترین افزایش بهای خدمات نیز مربوط به پسماندهای پزشکی با ۵۵ درصد و پسماندهای عفونی با ۶۲ درصد افزایش است.

اخوان یا یادآوری دوباره تأکید شورای شهر بر رعایت مردم خاطرنشان کرد: در تعیین بهای خدمات قانون این اجازه را به ما می‌دهد که بیش از نرخ ترم نیز افزایش بها داشته باشیم اما مدیریت شهری مجوز افزایش بها بیشتر از ۴۰ درصد را صادر نکرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: امروز در جلسه شورا تمام لوایح شهرداری و سازمان‌های تابع به‌دقت بررسی و تعرفه عوارض و بهای خدمات سازمان‌های سیما و منظر، میادین و تره‌بار، حمل‌ونقل و ترافیک، تاکسیرانی، پایانه، توسعه و عمران، مدیریت پسماند، آرامستان و سازمان آتش‌نشانی تصویب شد.

وی در پایان گفت: در سال آینده شاهد افزایش دستمزد و قیمت تمام‌شده پروژه‌ها و آسفالت خواهیم شد و شهرداری مجبور است این افزایش را در نظر بگیرد اما تلاش کردیم ضمن رعایت حال مردم، شهرداری نیز بتواند خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/KEPrg