رفتن به محتوای اصلی
۱۷ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم:

نصب دستگاه کارت‌خوان در 1800 تاکسی در قم/تمامی تاکسی‌ها تا 1403 مجهز به دستگاه کارت‌خوان می‌شوند

 نصب دستگاه کارت‌خوان در 1800 تاکسی در قم/تمامی تاکسی‌ها تا 1403 مجهز به دستگاه کارت‌خوان می‌شوند
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ تاکسی در قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان شدند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تمام ناوگان حمل‌ونقل تاکسی در قم سال آینده مجهز به دستگاه کارت‌خوان می‌شوند.

به گزارش شهرنیوز، قاسم طالبی در گفت‌وگویی، اظهار داشت: بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر قم اعم از سیستم تاکسی گردشی، تاکسی بی‌سیم، تاکسی خطوط، تاکسی روستایی و تاکسی بانوان وجود دارد.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: یکی از دغدغه‌های همیشگی مسافران و رانندگان تاکسی پرداخت کرایه و مشکل پول خرد بود که از اواسط سال گذشته بحث هوشمندسازی پرداخت کرایه در دستور کار سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم قرار گرفت و تاکنون هزار و ۸۰۰ دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌های سطح شهر قم نصب‌شده است.

 وی با اشاره به اینکه نصب دستگاه کارت‌خوان روی تاکسی‌ها تا به امروز اختیاری بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین دستگاه‌های کارت‌خوان نصب‌شده روی تاکسی‌های چهارراه بازار - فرهنگیان، خیابان ۱۴ متری امام حسین(ع) و امین‌آباد، خطوطی که مقصد و یا مبدأ آن به میدان شهید مطهری منتهی می‌شوند، خودروهای گردشی و خودروهای بی‌سیم است، البته هنوز در این خطوط هم همه تاکسی‌ها مجهز به دستگاه کارت‌خوان نشدند.

 طالبی با تأکید بر اینکه به رانندگان اعلام‌شده که چنانچه دستگاه کارت‌خوان دریافت کردند، برچسبی داخل تاکسی خود با این عنوان که «این تاکسی مجهز به دستگاه کارت‌خوان است» نصب کنند اذعان کرد: تا شهروندان چنانچه می‌خواهند کرایه خود را به‌صورت کارتی پرداخت کنند، بتوانند از دستگاه پوز استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده تا در سال آینده باتوجه‌به این‌که هزار راننده تاکسی متقاضی نصب دستگاه کارت‌خوان در تاکسی خود هستند بتوانیم دستگاه پوز را برای آن‌ها تهیه کنیم که شرکت تأمین‌کننده دستگاه‌ها پیگیر این هستند تا بتوانند دستگاه موردنیاز را تأمین کنند مطرح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تمام ناوگان حمل‌ونقل تاکسی در قم سال آینده مجهز به دستگاه کارت‌خوان می‌شوند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: مقدمات کار آماده‌شده است و تا ۲ ماه آینده غالب ناوگان تاکسی‌رانی قم مجهز به دستگاه کارت‌خوان خواهد شد که این کار سبب سهولت کار مسافران و رانندگان می‌شود و مسئله و مشکلات تأمین پول‌خرد به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/KEPsQ