رفتن به محتوای اصلی
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
رئیس شورای شهر قم:

نقش شهرداری قم در کم‌کاری نهادهای فرهنگی/لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو

نقش پررنگ شهرداری قم در کم‌کاری نهادهای فرهنگی/لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.

به گزارش شهرنیوز، محسن محرری در دیدار با آیت‌الله اعرافی از حمایت حوزه از شورای شهر تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: کمتر از ۱۸ ماه تا پایان شورای ششم باقی است و تنها کارنامه ما در تاریخ ثبت می‌شود.

وی تحقق ۱۰۷ درصدی بودجه شهرداری را افتخاری برای شورای شهر دانست و افزود: بودجه شهرداری در تفریغ ۱۰ هزار و۷۰۰ میلیارد تومان بوده و تا امروز تفریغ بیش از مصوب و اصلاحیه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به بودجه سال ۱۴۰۳ نیز اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۳ نیز بودجه ۱۴ همتی تصویب‌شده و باوجود اجازه دولت برای افزایش ۴۶ درصد تعرفه و عوارض تنها ۳۹ درصد افزایش تصویب شد و تلاش کردیم از راه سرمایه‌گذاری و اوراق مشارکت بودجه خود را تأمین کنیم.

وی از اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده این عدد به قم اختصاص داده‌شده که بخش عمده آن برای حفاری مترو تا مسجد مقدس جمکران و ساعت ایستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

محرری تصویب بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی مربوط به بخش فرهنگ را اتفاقی مبارک خواند و بیان کرد: بودجه سازمان فرهنگی نیز به ۸۰ میلیارد تومان ارتقاء پیداکرده و باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای پروژه‌های مهم در شهر اشاره کرد و گفت: اتمام تملک چهل اختران و تکمیل پارکینگ این امامزاده، بهره‌برداری فاز ۵ عمار یاسر، تملک ۱۰۰ مغازه آرامستان نو و سرعت بخشی به پروژه بسط شرقی انجام‌شده است.

رئیس شورای شهر قم ادامه داد: اجرای پروژه دروازه ری نیز با پیگیری شورا سرعت خوبی پیداکرده و ۱۰ تقاطع در حال ساخت در شهر داریم و همچنین تملک مغازه‌های میدان نو نیز رو به اتمام است و به‌زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد اما متأسفانه اوقاف با شهرداری همکاری لازم را ندارد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/RtP2x