رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قم:

هزینه 300 میلیارد ریالی توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی(ع) قم/تکمیل باغ گیاه‌شناسی تا پایان سال

هزینه 300 میلیارد ریالی توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی(ع) قم/تکمیل باغ گیاه‌شناسی تا پایان سال
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم از هزینه کرد 300 میلیارد ریالی برای احداث و توسعه فضای سبز بوستان خضر نبی(ع) خبر داد.

پیام جوادیان در حاشیه آغاز افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی پروژه بزرگ شهری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به ویژگی‌های بوستان هزار هکتاری شهر قم اظهار داشت: این بوستان یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پروژه‌های شهر قم در راستای حفاظت محیط‌زیست بوده که طرح‌های مختلفی در این بوستان در دست اقدام است.

وی یکی از پروژه‌های شاخص در ضلع شرقی پارک هزار هکتاری را بوستان خضر نبی(ع) دانست و ابراز کرد: این بوستان با 55 هکتار مساحت جزو بوستان‌های شاخص در سطح کشور است که فاز نخست آن در سال 1400 با مساحتی حدود 250 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: فاز دوم در هفته درختکاری سال گذشته آماده بهره‌برداری بود که با دستور شهردار به منظور استفاده شهروندان بدون برگزاری برنامه افتتاحیه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی فاز دوم این بوستان را 300 هزار مترمربع برشمرد و یادآور شد: تاکنون برای تکمیل فضای سبز این بوستان بیش از 300 میلیارد ریال هزینه شده است و خوشبختانه محیط مفرح، شاداب و پر نوری در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

جوادیان با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف نورپردازی و زیباسازی در بوستان خضر نبی(ع) اضافه کرد: این پروژه‌ها در کنار باغ گیاه‌شناسی در بوستان هزار هکتاری تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای به‌ویژه در حوزه توسعه پایدار و استفاده از منابع، شهر قم در دو سال آینده در سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در رتبه‌های اول یا دوم کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/DYPvn