رفتن به محتوای اصلی
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
در آخرین گام از زندگی مادی؛

همه مردم قم بعد از مرگ با این 10 نفر دیدار خواهند کرد!

همه مردم قم بعد از مرگ با این 10 نفر دیدار خواهند کرد!
شاید با شنیدن عنوان شغلی آن‌ها کمی بترسیم، شاید در طول عمرمان اصلاً به آن‌ها فکر نکنیم و ده ها شاید دیگر، اما دیری نمی‌گذرد که گذر همه ما به آن‌ها خواهد افتاد.

شاید با شنیدن عنوان شغلی آن‌ها کمی بترسیم، شاید در طول عمرمان اصلاً به آن‌ها فکر نکنیم و ده ها شاید دیگر، اما دیری نمی‌گذرد که گذر همه ما به آن‌ها خواهد افتاد و هیچ‌کدام نمی‌توانیم مدعی باشیم که به دیدارشان نخواهیم رفت، آری؛ این‌ها غسالان پرتلاشی هستند که هیچ‌گاه دیده نمی‌شوند.
رسول خدا(ص) فرمود: «هیچ مؤمنی نیست که میّتی را غسل دهد، مگر این‌که حرارت آتش از او دور شود و خداوند مسیر عبور او از پُل صراط به مقداری که صدایش می‌رسد را وسعت بخشد و نوری به او می‌دهند که با آن به بهشت رسد».
همچنین امام صادق(ع) فرمود: «کسى که جنازه مؤمنى را غسل دهد و حقّ امانت را درباره او ادا کند، خداوند او را می‌آمرزد». راوى پرسید: چگونه حق امانت را ادا کند؟! آن حضرت فرمود: «آنچه را که می‌بیند، فاش نکند».
در تنها غسالخانه قم در آرامستان بهشت معصومه سلام‌الله علیها 4 بانوی غسال 6 غسال آقا مشغول کار هستند کاری که تعطیلات ندارد.
متأسفانه بیش از نیمی از این قشر زحمتکش در قم حتی در استخدام هم نیستند و به‌صورت قراردادی مشغول کار هستند طبق قانون استخدام فقط از طریق وزارت کشور و صدور مجوز از سازمان استخدامی کشور امکان‌پذیر می‌باشد.
شاید اینجا دقیقاً یکی از همان بخش‌های باشد که قانون درست عمل نمی‌کند کجای دنیا برای غسال شدن کسانی که غسال هستند آزمون استخدامی برگزار می‌کنند! همین‌که این افراد در این شغل هستند و سال‌ها مشغول کار هستند یعنی توانایی، آشنایی و مهارت کافی را برای انجام کاردارند اما وقتی به حقوق و مزایا می‌رسد بحث آزمون استخدامی مطرح می‌شود و این یعنی حتی مسئولان حاضر نیستند حق‌وحقوق این قشر زحمتکش را که روزی همگی کارمان گیر آن‌ها خواهد بود را نیز پرداخت کنند.
این قشر زحمتکش مشکلات دیگری نیز ازجمله ساعات اضافه‌کاری و کمی تعطیلات را داشتند که شنیده‌شده بخشی از این موارد که در حیطه وظایف شهرداری قم بوده است در حال پیگیری است .

 انتهای پیام/


منبع مطلب: پایگاه خبری قم فردا
https://qom.ir/rSNv