رفتن به محتوای اصلی
۲۴ شهریور, ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
مدیر منطقه یک شهرداری قم:

پروژه «دروازه ری» موجب افزایش هویت محله‌ای بافت قدیمی شهر قم می‌شود

پروژه «دروازه ری» موجب افزایش هویت محله‌ای بافت قدیمی شهر قم می‌شود
مدیر منطقه یک شهرداری قم از تملک و آزادسازی ۹۰ پلاک در پروژه دروازه ری خبر داد و تاکید کرد که چنین پروژه‌هایی موجب افزایش هویت محله‌ای بافت‌های قدیمی قم می‌شود.

محمد حسین علی اکبری در گفت‌وگو با شهرنیوز اظهار کرد: در خصوص پروژه خیابان شهدای دروازه ری باید گفت که این پروژه جز اسناد بالادستی در ستاد بازآفرینی شهری استان قم بود.

وی افزود: این منطقه از مناطق قدیمی شهر قم است و بر اساس طرح تفصیلی باید به ۱۸ متری تبدیل می‌شد تا ملاحظات بافت تاریخی نیز لحاظ شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قم اضافه کرد: در این پروژه ۱۳۶ پلاک درگیر بودند و ۲۴ پلاک نیز با کاربری پارکینگ و فضای سبز دیده شد که در مجموع ۱۶۰ پلاک می‌شود.

علی اکبری با اشاره به اینکه بخشی از تملک‌ها در گذشته صورت گرفته بود گفت: در نهایت تعداد ۱۰۰ پلاک تا کنون در دستور کار قرار گرفت که تا امروز آزادسازی و تملک ۹۰ پلاک انجام شده است.

وی ادامه داد: تقریباً هزار و ۳۰۰ متر به طول دو طرف در این پروژه جدول کشی شد و همچنین هزار و ۵۰۰ تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به تلاش برای کسب رضایت شهروندان در جریان تملک این پروژه گفت: در تمام تملکات این پروژه هیچ خلف وعده‌ای صورت نگرفت و حتی اگر بحث ماده ۸ نیز انجام شد باز هم کار صادقانه پیش رفت.

علی اکبری با بیان اینکه برخی پلاک‌های این منطقه ورثه‌ای است و خود مالکین درخواست تعیین تکلیف سریع‌تر را داشتند، تصریح کرد: مردم دروازه ری در انجام این پروژه بسیار کمک کردند و این کار شهرداری را بسیار راحت شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بافت قدیمی شهر قم و اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری اظهار داشت: اینگونه پروژه‌ها موجب افزایش هویت محله‌های قدیمی شهر قم می‌شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DYPtC