رفتن به محتوای اصلی
۳۰ شهریور, ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم:

پشتیبانی ویژه از سوی شهردار قم برای برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس

پشتیبانی ویژه از سوی شهردار قم  برای برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم از پشتیبانی ویژه شهردار قم و معاونین ایشان در خصوص برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، حجت الاسلام علی لقمان پور در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که به ریاست آیت الله سعیدی و با حضورشهردارقم، استاندار، مدیران کل آموزش‌وپرورش، اوقاف، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد قم، سازمان تبلیغات، اطلاعات، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس شورای شهر، بنیاد شهید و دیگر ادارات استان قم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، اظهار داشت: هفت کمیته برای هفته دفاع مقدس در استان قم تشکیل شده است که اولین کمیته شامل نیروهای مسلح می شود.

در سال جاری با مسئولیت دوستان در سپاه امام علی (ع) نمایشگاه بسیار خوبی در باغ موزه انقلاب اسلامی با کمک همه دستگاه ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس سال 1403 پشتیبانی ویژه ای از سوی جناب شهردار محترم و مجموعه مدیریت شهری قم انجام گرفته است. سازمان ها و معاونین بخش های مختلف شهرداری نیز در این عرصه در کنار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بودند.

از شهردار محترم برای افتتاحیه این نمایشگاه در روز جمعه دعوت می شود تا حضور داشته باشند و این افتتاحیه با حضور ایشان برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: نکته بعدی بحث رژه نیروهای مسلح است که در سال جاری با حضور دوستان ارتش در مسجد مقدس جمکران در کنار دوستان و یگان های نظامی و انتظامی استان برگزار خواهد شد.

لقمان پور با بیان اینکه کمیته دوم درخصوص پشتیبانی است که شهردار محترم شهر قم و معاونین ایشان در تمامی برنامه های استان در حوزه دفاع مقدس و موزه دفاع مقدس کمک شایانی داشتند، گفت: روز به روز موزه دفاع مقدس که دغدغه بیست ساله مردم قم است به نتیجه مناسب ختم و موزه افتتاح شود.

وی افزود: کمیته سوم موضوع شاهد و ایثارگران را شامل می شود. امسال پنجمین آیین تقدیر از پیشکسوتان رزمندگان دفاع مقدس در محضرآقا برگزار می شود، در این خصوص در روز چهارم مهر ماه نیز این آیین تقدیردر شهر قم و در موزه دفاع مقدس برگزار می شود و خانواده های شهدا و پیشکسوتان و نخبگان و ورزشکاران و مسئولان استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: کمیته بعدی کمیته فرهنگی است.

برای اولین بار مجوز انتشارات دفاع مقدس صادر شده و بیش از 320 کتاب ویژه قم در دفاع مقدس نوشته شد که با اخذ کاغذ مورد نیاز به مرحله چاپ می رسند.

کمیته آموزش و پژوهش در سال جاری نیز وجود دارد ، باید تاکید کرد که با همت شهید آیت الله رئیسی دو واحد آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها الزامی شد و نقش قم در دفاع مقدس به صورت ویژه در قالب کتاب درآمده است.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DpPEI