رفتن به محتوای اصلی
۱۷ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴

پهنه‌های ویلایی شهر قم تقویت می‌شود

پهنه‌های ویلایی شهر قم تقویت می‌شود
مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم گفت: طرح موضعی پهنه ویلایی قمرود جنوبی با ۵۰ هکتار مساحت در مراحل پایانی تصویب قرار دارد.

علیرضا بافرانی  در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به تهیه طرح‌های شهرسازی موضعی و موضوعی با اهداف مختلف در شهر قم اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در مراحل پایانی تصویب قرار دارد، طرح قمرود جنوبی است.  

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ویلایی سازی در این محدوده شهری افزود: طرح تفصیلی ویژه قمرود جنوبی که به صورت پهنه ویلایی تهیه‌شده و ۵۰ هکتار مساحت دارد، در کمیته فنی آن در کمیسیون ماده پنج تأیید شده و در انتظار تأیید کمیسیون برای اجرایی شدن است.  

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم تصریح کرد: طراحی شهری شهرک صنعتی شمس‌آباد که ۱۴۰ هکتار محدوده آن است و از گذشته کاربری صنعتی داشته، نیز در حال انجام است.  

بافرانی اضافه کرد: بخشی از طرح تفصیلی تراکم سطح اشغال و بخشی دیگر تغییر کاربری‌ها است که در کمیسیون ماده پنج باید بررسی شود.  

وی گفت: کاربری‌های مهم شامل فضای سبز، آموزشی و ورزشی می‌شود که جامعه به آن‌ها نیاز دارد و در زمینه کاربری‌های آموزشی اقدامات لازم در حال انجام است.  

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه پیگیری هر دستگاه برای تحقق کاربری‌های خدماتی تعیین‌شده مسئله مهمی است، افزود: درعین‌حال رصد مداوم تحقق طرح تفصیلی، از موضوعات مورد نیاز است.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/MfP9n