رفتن به محتوای اصلی
۷ مهر, ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی
شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن هفتم مهر مصادف با روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را به همه فعالان عرصه امداد و نجات به‌خصوص نیروهای جان‌برکف آتش‌نشانی تبریک گفت.

در پیام دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد آمده است:

« مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً - هر کس جان احدی را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است.(مائده32)»

از اصلی‌ترین ارکان ارائه خدمات شهری مناسب به شهروندان عزیز، وجود و حضور نیروهای خدوم و با اراده است.

نیروهایی که از تمام داشته‌هایشان مایه می‌گذارند تا شهر چنان موجودی زنده به حیات خود ادامه دهد.

در این مسیر قطعاً جان‌برکفانی که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی حضور دارند از سرمایه‌های اصلی نیروی انسانی برای تمام شهر محسوب می‌شوند که مأموریت ایمنی و حفاظت از جان مردم را بر عهده می‌گیرند.

مردان آتش که ترس و واهمه در وجودشان راه ندارد، همانانی که حضورشان باعث قوت قلب و اطمینان است.

عزیزانی که هر صبح که از منزل خارج می‌شوند لباس مقابله با خطر به تن می‌کنند تا مردم آسوده باشند، اما چه کسی است که نداند خانواده‌های این نیروهای خدمتگزار همیشه در اضطراب‌اند و همواره نگران عزیزان خویش. آتش‌نشانی یعنی رویاندن جوانه امید و زندگی از دل خاکستر و آتش.

همین تعریف نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این شغل است. همه می‌دانیم که به صدا درآمدن صدای آژیر عملیات در آشیانه و ایستگاه، معنای واقعی شجاعت را به تصویر می‌کشد.

چراکه غریزه انسان همواره او را به دوری از خطر سوق می‌دهد اما شروع هر عملیات آتش‌نشانی درواقع مقابله با این حس و ترسیم قاب شجاعت برای نجات دیگری است، همین موجب می‌شود تا دل‌های نگران حادثه‌دیدگان در لحظه رسیدن گروه‌های امداد و نجات آرام گیرد و امید در چشم‌هایشان شعله کشد.

خوشبختانه طی سال‌های اخیر در مجموعه شهرداری قم تلاش‌های بسیاری به‌منظور ارتقا ابزار، امکانات، ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی به انجام رسیده است تا ضمن ارائه خدمات بهتر به شهروندان، آتش‌نشانان عزیز با بهترین امکانات راهی عملیات شوند و تا سرحد امکان بتوان از این دریادلان محافظت کرد.

امید است تا در این مسیر هرروز شاهد بهبود شرایط و ایمنی برای این عزیزان در عملیات های مختلف باشیم. آسودگی خاطر آتش‌نشانان فداکار در مباحث اداری و استخدامی نیز از دیگر اموری است که همواره مدنظر قرار داشته است و با توجه به ظرفیت‌های مجموعه شهرداری قم به آن پرداخته‌شده است و در ادامه نیز کیفیت‌بخشی و ارتقاء آن مورد تأکید و اهتمام خواهد بود.

این‌جانب هفتم مهرماه مصادف با روز آتش‌نشان و خدمات ایمنی را از سوی خود و مجموعه شهرداری قم به‌تمامی جان‌برکفان عرصه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و خانواده این عزیزان تبریک می‌گویم و از خدای متعال برای آن‌ها سلامت روزافزون و موفقیت مسئلت دارم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/D1Pio