رفتن به محتوای اصلی
۱۱ فروردین, ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز جمهوری اسلامی

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز جمهوری اسلامی
دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.

به گزارش شهرنیوز؛ متن پیام شهردار قم به مناسبت روز جمهوری اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند. (رعد-11)
اینک ۱۲ فروردین دیگری از راه رسید و ما روز با شکوهی را به یاد می‌آوریم که ملت پر افتخار و نجیب ایران با همت و جانفشانی خود، روزی را در تاریخ ثبت کردند که مثال عینی همین آیه شریفه در قرآن کریم است.  
در نخستین روزهای بهار سال ۵۸ مردم ایران دست در دست یکدیگر دادند و در یک انتخاب تاریخ‌ساز بر سرنوشت خود حاکم شدند. حکومتی که با وجود همه فراز و نشیب‌هایش، همچنان بر قدرت و شوکت مردمی استوار است که دانایی و خردمندی را سر لوحه انتخاب هایشان قرار می‌دهند و به هیچ ابر قدرتی اجازه نمی‌دهند که بر سرنوشت آنها حاکم شود.
پیش از وقوع انقلاب اسلامی، جهان بر اساس دو تفکر مادی گرایی پیش می‌رفت که هر دو رد پای خود را در زندگی بشری به جا گذاشته بودند. در آن سال‌ها شاید کسی گمان نمی‌کرد تفکر الهی از مشرق زمین بتواند پرچم تازه‌ای در سپهر سیاسی جهان در دست گیرد. بنیانگذار این نظام الهی؛ حضرت امام خمینی(ره) مرد خدا بود که تفکر توحیدی را در قرن بیستم به زندگی روزمره و تفکر زمامداران مردم دعوت کرد. آغاز این حرکت از شهر مقدس قم بود اما دامنه تاثیرات آن تا دورترین نقاط کره زمین دیده می‌شود.  
 شهرداری قم این روز با شکوه را ارج می نهند و تلاش می‌کند با کمک مردم، گامی موثر در راستای تحقق شعارهای آغازین تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارد و همچنین با پشتکار همه روزه، به تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید کمک کند.  
به امید اهتزاز همیشگی پرچم با افتخار  جمهوری اسلامی ایران

و من الله التوفیق  
سید مرتضی سقائیان نژاد  
شهردار قم


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/nGNz