رفتن به محتوای اصلی
۱۴ آبان, ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز "فرهنگ عمومی"

پیام تبریک شهردار قم به مناسبت روز
شهردار قم در پیامی، فرارسیدن 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی را تبریک گفت.

به گزارش شهرنیوز، متن پیام دکتر سقائیان نژاد شهردار قم به شرح زیر است:

در رهگذر کاوش‌های فلسفی در جوامع انسانی، ذات و ماهیت فرهنگ از الزاماتی است که توجه به آن لازمه شناخت دقیق و درست از شرایط اجتماعی و تلاش و اهتمام برای روشن ساختن بیشتر مسیر تعالی انسان است که از راه فرهنگ می‌گذرد.

فرهنگ عنصری است برآمده از سیر تمدنی انسان و اخلاق و افکار او . کشف، تحلیل و تعلیل جوانب مختلف و گسترده فرهنگ و نشر آن برمدار عقلانیت می‌تواند زمینه‌ساز تغییر و تحول در بین افراد یک جامعه انسانی باشد.

فرهنگ عمومی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره جزئی از ارکان حاکمیتی قرار داشته و اساس حرکت عظیم انقلاب اسلامی نیز بر پایه مقوله فرهنگ و بر اساس آموزه‌های اسلامی شکل‌گرفته بود نیز مؤکد همین نکته است که "فرهنگ" ذات و ماهیتی است اساسی در جوامع انسانی.

فرارسیدن 14 آبان ماه روز "فرهنگ عمومی" را به تمامی آنان که فرهنگ و تلاش در جهت توسعه فرهنگی ایران اسلامی را نه‌تنها وظیفه خود می‌پندارند؛ بلکه برای آن دغدغه داشته و با توانی مضاعف در این مسیر می‌کوشند، تبریک می‌گویم.

امیدوارم تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی در کنار مردم شریف ایران اسلامی با تلاشی جهادی در مسیر اعتلای فرهنگ این مرزوبوم گام برداریم و بتوانیم الگوی کاملی از فرهنگ ایرانی اسلامی را در گستره جهان از دیار مقدس قم، به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/MfP56