رفتن به محتوای اصلی
۳۰ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹

پیام شهردار قم به مناسب روز جهانی مسجد/مساجد کارکرد ویژه‌ای در پرورش روان و بینش دارند

پیام شهردار قم به مناسب روز جهانی مسجد/مساجد کارکرد ویژه‌ای در پرورش روان و بینش دارند
شهردار قم در پیامی روز جهانی مسجد را تبریک و بر اهمیت مساجد در نقش مردم در امور اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در پیامی روز جهانی مسجد را تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به شرح زیر است:

ساختارمندی از جمله شئون زندگی اجتماعی است که زیربنای یک جامعه برای رشد و تعالی در قالب همین ساختار تعریف می‌شود.

شکل‌دهی و استفاده از این ساختار در دین مبین اسلام همواره مورد تأکید بوده است و با محوریت نقش مردم در امور اجتماعی، مسجد به‌عنوان پایگاهی اجتماعی اهمیت یافته است، نقش و کارکردی بسیار فراتر از محوریت محلی صرفاً برای عبودیت در درگاه حضرت حق.

از سوی دیگر مسجد محلی برای اتحاد مسلمین و جایگاهی برای نمایش اقتدار اسلام تعریف شده است و منزلت آن شأنی الهی یافته و در مثابه خانه خدا از آن یاد می‌شود.

در جمهوری اسلامی ایران نیز که مبنا و اساس آن مردم بوده و هستند، مساجد همواره محلی برای تربیت انسان و مأمن پرورش‌ روح و روان و بینش و بصیرت کارکرد داشته‌اند و از همین جایگاه توانسته‌اند اثرگذار در جامعه اسلامی باشند.

توجه به این جایگاه خطیر و تلاش در جهت استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد در جهت آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از وظایفی است که باید با اهتمام بیشتر و به صورت مداوم به آن پرداخته شود، نکته‌ای که در شهرداری قم به آن توجه شده و توانسته‌ایم در حد توان اقدامات اثرگذاری را در این زمینه با توجه به رسالت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهر به انجام رسانده‌ایم و در آینده نیز بیش‌ازپیش به آن پرداخته خواهد شد.

ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و محکومیت حرکت شنیع رژیم اشغالگر قدس در هتک حرمت و آتش زدن مسجدالاقصی در سال ۱۹۶۹، امیدوارم با مدد الهی و شکست این رژیم منحوس، نخستین قبله مسلمانان از لوث وجود آنان پاک شود.

انتهای پیام/105


https://qom.ir/9hNr