رفتن به محتوای اصلی
۲۲ آبان, ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۰

پیام شهردار قم به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی/قم از شهرهای پیشرو در کتاب‌خوانی است

پیام شهردار قم به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی/قم از شهرهای پیشرو در کتاب‌خوانی است
شهردار قم در پیامی فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی و روز کتابدار را تبریک گفت.

به گزارش شهرنیوز، متن پیام دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم به مناسبت  هفته کتاب و کتاب‌خوانی و روز کتابدار به شرح زیر است:

اندیشمندان فرهنگ را مجموعه‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، آداب‌ و رسوم اجتماعی و عادت‌های افراد در یک گروه یا در یک جامعه می‌شمارند که با این تعریف هیچ جامعه‌ای بدون کتاب‌خوانی و ترویج آن در میان اقشار نمی‌تواند به رشد فرهنگی در سطح کلان برسد.

کتاب تنها ابزاری برای توسعه دانش بشری نیست بلکه ریسمانی است که می‌توان با آن نسل‌های یک جامعه را از تاریکی جهل و عادات ناپسند نجات داد.

استفاده از تجربیات گذشتگان و اقوام دیگر، دستیابی به دانش روز، تعمیق معرفت دینی و حصول یقین اعتقادی جز با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه امکان‌پذیر نیست. بی‌سبب نیست که خداوند در قرآن کریم، کلام خود را با قلم آغاز می‌کند و واژه «کتابت» در شیوه‌های مختلف بارها در کتاب الهی ذکرشده است.

شهر قم به دلیل وجود مراکز ممتاز کتابخانه‌ای و اجتماعی از اهل علم و علاقه‌مندان حوزه پژوهش، در ساحت کتاب‌خوانی شهری پیشرو است. مدیریت شهری همواره آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه‌های کتاب‌خوانی و کمک به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهر مقدس قم اعلام کرده است.

لازم است در آستانه روز کتاب و کتابدار، از زحمات قشر ارزشمند کتابدار که در راهنمایی و جذب نسل جوان به سمت کتاب خوب نقش محوری دارند، تقدیر کنیم. نسل جوان کتاب‌خوان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی یک شهر هستند که رشد و بالندگی جامعه با تکیه‌بر ظرفیت‌های این نسل بسیار دسترس‌پذیر خواهد بود.  

انتهای پیام/105

 


https://qom.ir/McPWv