رفتن به محتوای اصلی
۲۳ تیر, ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
مدیرکل مالی شهرداری قم مطرح کرد؛

پیشنهاد توسعه پارکینگ مسجد جمکران در اعتبارات دولتی شهرداری قم

پیشنهاد توسعه پارکینگ مسجد جمکران در اعتبارات دولتی شهرداری قم
مدیرکل مالی شهرداری قم از پیش‌بینی توسعه پارکینگ مسجد مقدس جمکران، توسعه امنیت حرم مطهر با تأمین دوربین‌های نظارتی، چند طرح و پروژه دیگر در اعتبارات دولتی شهرداری قم برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رضا درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ اعتبارات دولتی قم به منظور خرید اتوبوس و بهبود حمل‌ونقل عمومی، ایجاد پارکینگ مسجد مقدس جمکران، بهبود راهنمای مسیر زائران، پیاده‌روسازی، سرویس‌های بهداشتی سیار و ثابت و توسعه امنیت اطراف حرم مطهر با تأمین دوربین‌های نظارتی پیشنهاداتی ارائه‌شده است.

 وی افزود: تأمین زمین برای ایجاد زائرسراهای مناسب و احداث پارکسوار انتهای رودخانه نیز به همراه طرح‌های گفته‌شده از ردیف زائرین در جدول ۱۰ قانون بودجه با عدد ۱۴۵ میلیارد تومان برای سال جاری مشخص شده است که البته این مقدار هنوز قطعی نیست.

 مدیرکل مالی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای انجام پروژه‌ها بستگی به میزان و محل تأمین اعتبارات دارد، چراکه ردیف‌های مختلفی برای جذب بودجه دولتی مانند بودجه زیارت و حمل‌ونقل وجود دارد.

 درودگر اضافه کرد: قرار بر این شد تا برای سال جدید از محل‌های دیگر همچون سکونتگاه‌های غیررسمی یا بودجه توازن منطقه‌ای که معادل دو درصد فروش نفت است، بودجه‌هایی در اختیار شهرداری قم قرار گیرد که این بودجه‌ها نیز برای بهبود وضعیت آسفالت معابر در مناطق محروم استفاده خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه پیشنهادات شهرداری قم به سازمان برنامه‌وبودجه استان منتقل‌شده است، گفت: تصمیم‌گیری برای پیش‌بینی و تخصیص این بودجه‌ها بر عهده دولت است.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/FQPIl