رفتن به محتوای اصلی

پیش‌بینی 80 میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح‌های بوستان 1000 هکتاری قم در سال 1402

پیش‌بینی 80 میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح‌های بوستان 1000 هکتاری قم در سال 1402
سرپرست اداره کل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از پیش‌بینی 80 میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح‌های بوستان 1000 هکتاری قم در سال جاری خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، علیرضا رشیدنژاد در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از اقدامات زیست‌محیطی استان، بوستان هزار هکتاری را شامل ۱۰ پروژه دانست و اظهار داشت: عملیات عمرانی بوستان هزار هکتاری از سال ۹۶ آغازشده و بوستان با باغ پرندگان به‌عنوان نخستین پروژه کلنگ زنی شد.

وی باغ پرندگان را شامل ۹ قرارداد برشمرد و افزود: از این ۹ قرارداد ۲ قرارداد آن مربوط به طراحی باغ پرندگان و ۷ قرارداد آن مربوط به عملیات اجرایی آن بوده است که حدود ۲۱ میلیارد تومان هزینه احداث آن شامل طراحی فاز ۱ و ۲، مطالعات قفس بزرگ، احداث قفس باغ پرندگان، احداث و تکمیل محوطه، ساختمان‌ها، پیاده‌روسازی و غیره تا زمان بهره‌برداری بوده است.

سرپرست اداره کل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم، اعتبار پرو‌ژه بوستان کوثر را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بوستان کوثر با ۶ زیر پروژه به بهره‌برداری رسیده که شامل بسترسازی بوستان، احداث محوطه باغ‌موزه و روشنایی و فاز ۲ بوستان کوثر بوده است.

وی بوستان خضر نبی(ع) را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هزینه احداث این بوستان نیز ۴۵ میلیارد تومان بوده که با ۶ زیر پروژه اجرا شده که شامل احداث بوستان، تأمین روشنایی، ساختمان اداری، نمازخانه و سرویس بهداشتی و تکمیل فاز ۲ این بوستان است.

رشیدنژاد ادامه داد: در حال حاضر بوستان زائر بعد از بلوار مرجعیت در دستور کار بوده و این پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان عملیات عمرانی آن انجام‌شده و در حال حاضر مراحل عملیات تکمیلی آن پیش‌بینی‌شده تا به مرحله مناقصه برسد و عملیات عمرانی آن آغاز شود.

وی در پایان یادآور شد: تا امروز بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث بوستان هزار هکتاری هزینه شده که اگر بخواهیم به‌روز محاسبه کنیم مبلغی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد این بوستان برای شهرداری خواهد بود و امسال نیز اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل بوستان پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/


https://qom.ir/grNd