رفتن به محتوای اصلی

کاشت بیش از 3000 اصله درخت در فضای سبز ورودی خرمشهر قم

کاشت بیش از 3000 اصله درخت در فضای سبز ورودی خرمشهر قم
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: تلاش داریم در طرح اصلاحی فضای سبز ورودی خرمشهر تا پایان سال بیش از 3 هزار اصله درخت در این محدوده کاشت کنیم.

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به بهسازی ورودی سه راه خرمشهر و حاشیه کمربندی بزرگراه امام علی(ع) در محدوده شهرداری منطقه دو اظهار داشت: ورودی سه راه خرمشهر از ورودی های مهم شهر قم است که در محور مواصلاتی استان های جنوبی و جنوب غربی به شهر قم و در امتداد آن مسیر دسترسی به بلوار امام رضا(ع) و استان های شمالی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز این ورودی در چند سال گذشته در دستور کار بوده است گفت: در این سال ها محدودیت هایی چون بستر کاشت، کیفیت خاک، کمبود منابع آبی و کیفیت منابع آب وجود داشت که موجب شد اصلاحاتی در طرح ها داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به بازطراحی طرح کاشت و تکمیل طراحی این پروژه خاطرنشان کرد: گونه های سازگار و شرایط اجرای پروژه در این محدوده مورد بررسی قرار گرفت و از سال گذشته تکمیل عملیات کاشت وارد فاز اجرایی شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بخش زیادی از عرصه اصلاح طرح کاشت در آن انجام شد و تراکم گونه های گیاهی افزایش یافته و به سمتی حرکت کرده ایم که با افزایش گونه های درختی در سال جاری بتوانیم تراکم سطح سبز را افزایش دهیم.

جوادیان اضافه کرد: فاز دوم تکمیل عملیات اجرایی و اصلاح عرصه امسال در دستور کار قرار گرفت و پس از بازدیدهای عملیاتی برنامه های کاری و هماهنگی ها برای عملیات اجرایی آن با منطقه دو انجام و از ابتدای مهرماه عملیات کاشت درخت در عرصه وارد فاز اجرایی شده و تاکنون بیش از هزار اصله درخت در این محدوده کاشت شد و امیدواریم تا پایان سال عملیات کاشت در این محدوده را تکمیل کنیم و پیش بینی می شود که بیش از 3 هزار اصله درخت در این مجموعه کاشته شده و شاهد افزایش حجم سبز در این محدوده باشیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های اجرایی در این پروژه بیان کرد: برآورد هزینه این پروژه را بیش از 6 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/103


https://qom.ir/tDPDE